Matematik öğretiminde yazma tekniği kullanımının üstbilişsel davranışlara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı lise matematik dersinde yazma tekniği kullanımının üstbilişsel davranışlara etkisini incelemektir. Çalışma nitel bir çalışma olarak araştırmacı öğretmen modelinde tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Yozgat ilinin bir ilçesinde bulunan bir lisede 9 ve 10. sınıflarda öğrenim gören 74 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler içerisinden verilerin daha ayrıntılı incelenebilmesi için 5 öğrenci seçilmiştir. Araştırmada veri toplamak için üstbilişsel davranışlarındaki değişimi görmek amacıyla rutin olmayan problemlerden oluşan Genel Problem Testi ve Genel Yazma Oturumu Aracı ile mülakat soruları kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerden sürecin sonunda alınan görüşler ve araştırmacının gözlemleri de değerlendirilmiştir. Araştırmada 6 hafta boyunca yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Bunlar baştakilerde öğrencilere kılavuzluk etmek adına daha fazla yönlendirme içeren, gittikçe yönlendirmelerin azaldığı, kontrolün öğrenciye verildiği birbirinden farklı etkinlikler olarak hazırlanmıştır. Ayrıca öğrencilerden bir matematik günlüğü tutmaları ve her matematik dersinden sonra o günkü dersle ilgili düşüncelerini, duygularını yazmaları istenmiştir. Yapılan yazma etkinlikleri ve tutulan günlükler her hafta düzenli bir şekilde kontrol edilerek öğrencilere gerekli dönütler verilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde öğrencilerin başlangıçta üstbilişsel davranışlarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Uygulama sonrasında ise üstbilişin tüm boyutlarında (tanıtıcı, işlemsel ve koşullu bilgi ile planlama, izleme, değerlendirme) gelişme kaydedilmiştir. The purpose of this study is to examine the effect of writing techniques in high school mathematics class on metacognitive behaviors. The study was designed as a researcher teacher model as a qualitative study.The study group of study consists of 74 students who attended 9th and 10th grade in a high school located in a district of Yozgat province in the second semester of 2015-2016 academic year. Five students were selected from these students for further examination of the data. In order to see the change in metacognitive behaviors to collect data in the research, General Problem Test and General Writing Session Tool composed of non-routine problems and interview questions were used. In addition, the opinions of the students at the end of the process and the observations of the researcher were also evaluated. Writing activities were used in the study for 6 weeks. These have been prepared as separate activities, each of which has more guidance in order to guide the students in the lead, more and more guidance is given, and control is given to the students. In addition, students should keep a diary of mathematics and after each mathematics course they are asked to write their thoughts and feelings about that day's lesson. The writing activities held and the diaries kept are checked regularly every week and the feedbacks are given to students. When the findings were evaluated, it was seen that the metacognitive behaviors of the students were low at the beginning. After the implementation, all dimensions of the metacognition (descriptor, procedural and conditional information, planning, monitoring, evaluation) were improved.
Collections