Beden eğitimi dersleriyle ilgili verilen ödevlerin öğrencilerde fiziksel uygunluk kazandırılmasındaki ve özsaygı geliştirilmesindeki rolünün değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim seviyesindeki beden eğitimi derslerinde bireysel programlama yöntemine dayalı fiziksel uygunluk ödevleri verilmesinin, öğrencilerde fiziksel uygunluk ve benlik saygısı gelişimi üzerine etkilerini belirlemektir. Beden eğitimi derslerinin ve fiziksel uygunluk ödevlerinin bu amaca yönelik etkilerini belirleyebilmek için 78 kız, 96 erkek, toplam 174 öğrenci denek olarak çalışmaya dahil edildi. Gönüllü ve gelişigüzel şekilde 88 öğrenci (50 erkek, 38 kız) deney grubuna, 86 öğrenci (46 erkek, 40 kız) kontrol grubuna dahil edildi. Deney grubundaki öğrencilere 14 hafta boyunca fiziksel uygunluk ödevleri verilirken kontrol grubundaki öğrenciler bu çalışmalara alınmadı. Ayrıca çalışma boyunca kontrol grubu ve deney grubu haftada iki saatlik beden eğitimi derslerine devam ettiler. Bu çalışmada, 30 m koşu, 800 m koşu, dikey sıçrama, mekik ve otur-eriş esneklik testleri öğrencilerin fiziksel uygunluk seviyelerini ölçmek için kullanıldı. Benlik saygısı seviyelerini ölçmek için de Coopersmith özsaygı envanteri kullanıldı. Çalışmanın başlangıcında tüm öğrenciler öntest olarak fiziksel uygunluk testlerinden ve benlik saygısı testinden geçtiler. Deney grubundaki öğrenciler, verilen ödevler doğrultusunda okul dışında, 14 hafta boyunca haftada üç gün fiziksel uygunluk çalışmaları yaptılar. Diğer taraftan hem deney grubu hem de kontrol grubu haftada iki saatlik beden eğitimi derslerine devam ettiler. 14 haftanın sonunda, çalışmanın başında verilen testler sontest olarak tekrar uygulandı. İstatistiksel analizler için korelasyon, t testi ve yüzde hesaplamaları kullanıldı. 14 haftalık ödevle çalışma programı sonrası deney grubundaki öğrenciler, kontrol grubundaki öğrencilere göre istatistiksel olarak (p<0,01) daha fazla benlik saygısı ve fiziksel uygunluk gelişimi sağladılar. Deney grubundaki bayan öğrenciler, deney grubundaki erkek öğrencilere oranla mekik ve 800 m koşu testlerinde daha fazla gelişim gösterdiler (p<0,05). Deney grubundaki bayan öğrenciler fiziksel uygunluk gelişimi ve benlik saygısı gelişimi açısında kontrol grubundaki bayan öğrencilere ve deney grubundaki erkek öğrencilere göre daha fazla gelişim sağladılar. Sonuç olarak fiziksel uygunluk gelişimi ile benlik saygısı gelişimi arasında istatistiksel olarak yüksek bir korelasyon tespit edildi. Anahtar Kelimeler: Ödev tekniği. Fiziksel uygunluk, Benlik saygısı. Motorsal beceriler. Beden eğitimi Purpose of this study was to determine levels of improving physical fitness levels and self concept by using physical fitness homeworks that are related with individual programming method at elementary school physical education lessons. To identify the effects of physical education lessons and physical fitness homeworks on physical fitness and self concept, 78 females, 96 males, and total 174 students participated to the study. Participants were 88 students (50 males and 38 females) included in experimental group and 86 students (46 males and 40 females) include in control group by randomly and volunteerly. Students in experimental group were given physical fitness homework through 14 weeks, but control group were not given homework. Control group and experimental group continued to participated two hours per week physical education lessons. In this study, 30m running, 800m running, standing vertical jump, sit-ups and sit and reach tests were used to measure physical fitness levels. Coopersmith Self-Respect Inventory was used for measuring self concept levels. At the beginning of the study all of the students were given physical tests and Coopersmith Self-Respect Inventory as pre-test. During 14 weeks students in experimental group performed 3 days per week physical fitness homework out of school time. On the other hand, both experimental group and control group had two hours physical education lessons per week. At the end of 14 week the tests that were applied at the beginning of the study are repeated to get post-test measurements. To identify the relationships as statically, correlation, t test, and percentage were used. Students in experimental group developed more (p<0,01) in both physical fitness and self-concept levels than the student in control group, as a result of 14 weeks physical fitness homework. Femails in experimental group developed more (p<0,05) than males in experimental group in 800m and 1 minute sit-ups. Females in experimental group physical fitness and self esteem levels developed more than females in control group and males in experimental group (p<0,05). Physical fitnes development were found high related with self- concept development as statically. Key Words: Home work, Physical fitness, Self concept, Motor skills, Physical education
Collections