Sekiz yaş grubu çacuklarda hareket eğitimi ile dikkat ve hafıza gelişiminin ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu araştırmanın amacı; çocuklarda dikkat ve hafızanın, dikkat ve hafızayı geliştirebileceği düşünülerek hazırlanmış hareket eğitimi programlarından etkilenip etkilenmeyeceğini, eğer etkileniyorsa ne ölçüde etkileyeceğini ortaya koymaktır. Araştırmaya Manisa ilinde öğrenimine devam eden yaşları sekiz olan toplam 146 ikinci sınıf öğrencisi kontrol ve deney grubu olarak alınmıştır. Uygulama grubunu 69 öğrenci, kontrol grubunu ise 77 öğrenci oluşturmuştur. Her iki gruba da ön test olarak `Benton Görsel Bellek Testi` uygulanmıştır. Deney grubuna 12 hafta boyunca haftada iki ders saati süresince beden eğitimi derslerinde dikkat ve hafıza gelişimine yönelik hazırlanmış olan ` Hareket Eğitimi Programı` uygulanmıştır. 12 haftanın sonunda her iki gruba da `Benton Görsel Bellek Testi` son test olarak tekrar verilmiştir. Elde edilen veriler, tanımlayıcı istatikler (% 1er ve dağılımlar) ve `SPSS 10.0 for Windows` istatistik paket programında grup içi değerlendirilmeler eşleştirilmiş, gruplar arası farklar ise eşleştirilmemiş t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının öntest puanları arasında anlamlı bir fark saptanamamıştır (p> 0.001). Deney grubunun sontest-öntest ortalama farkı anlamlı iken (p<0.001), kontrol grubunun sontest-öntest ortalama farkı anlamsızdır (p>0.001). Gruplarda meydana gelen farklar karşılaştırıldığında ise her iki grup arasında deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.001). Bulgulara bakıldığında dikkat ve hafıza gelişimine yönelik `Hareket Eğitimi Programı` na katılan öğrencilerin gelişimleri bu programa katılmayan öğrencilere göre daha fazla olduğu görülmektedir. Sonuç olarak `Hareket Eğitimi Programı` nın 8 yaşındaki kız ve erkek çocukların dikkat ve hafıza gelişimlerini olumlu yönde desteklediği söylenebilir. Anahtar kelimeler: Hareket, Hareket Eğitimi, Dikkat, Algı, Hafıza, Öğrenme, BVRT SUMMARY The purpose of this study was to examine whether the specialized movement education program effects or not the attention and memory of eight years old students. Participants were 146 second grade elementary school children in Manisa province in eastern Turkey. Participants were divided into control (77 students) and intervention (69 students) groups. Both group took `Benton Visual Retention Test` at the begining of the study as pre-test. While control group was participating their normal daily class and Physical Education, intervention group participated their normal daily class as well as the specialized movement education program for 12 weeks. At the end of intervention period, the BVRT was applied to both group. Data were analyzed (SPSS for Windows) by using descriptive statistics (pencanteges and frequencies) as well as independent and dependent t test between groups. Data analysis nevealed no statistically significant difference between control and intervention groups for pre-test BVRT scores (p>0.001). For the intenvention group, pre and post test BVRT score difference was statistically significant (p<0.001) while it was not significant (p>0.001) for the control group. Independent test showed a significant difference between control and intervention group in terms of BVRT score difference (p<0.001). Results showed that student who participated in the speliazed movement education improved their BVRT scores more than the students who did not participate intervention. As a result, 'The Spelized Movement Education Program` appears to effect the attention and memory of eight years old boys and girls in elementery school. Key Words: Movement, Movement Education, Attention, Perception, Memory, Learning, BVRT
Collections