Mesleki eğitimde etkileşimli simülasyon ders yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızda, Mesleki öğretimde Elektrik - Elektronik Teknolojileri alanı öğrencilerine meslek derslerinin öğretiminde Etkileşimli Simülasyon ders yazılımlarının, Geleneksel Öğretim yöntemlerine göre öğrencilerin akademik başarısına etkisini ölçmek amaçlanmıştır.Bu amaç doğrultusunda çalışmamız İstanbul ilinin Şişli ilçesinde bulunan Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde yürütülmüştür. Çalışmaya Elektrik - Elektronik Teknolojileri alanında okuyan 10. Sınıf öğrencilerinden 44 öğrenci katılmıştır. Bu 44 öğrenci birbirine benzer ve heterojen iki öğrenci grubu oluşturacak şekilde 22 öğrenci deney grubu olarak, 22 öğrenci ise kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Hem deney grubuna hem de kontrol grubuna aynı öğretmen tarafından ders anlatılmıştır. Öğretmen deney grubuna Etkileşimli Simülasyon ders yazılımı kullanarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemler kullanarak ders işlenmiştir.Çalışmamızda dersin işlenmesinin öncesinde ve sonrasında öğrencilerin başarılarını ölçmek için ön test ve son test oluşturulmuştur. Oluşturulan ön test ve son testte yer alan sorular Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Geliştirme Projesi (MEGEP) kaynaklı olup, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme ve Değerlendirme Uzmanlarınca hazırlanmıştır. Ayrıca oluşturulan ön test ve son testte kullanılan sorular, uzmanlarca bilişsel düzeylerine göre `Bilgi, Kavrama ve Uygulama` soruları olarak basamaklara ayrılmıştır. Veriler SPSS programında ve Excel programında analiz edilmiştir. Bilişsel düzeylerine göre basamaklarına ayrılan sorular için ayrıca bir inceleme yapılarak ESDY ile öğrenim gören öğrencilerin daha çok kavrama ve uygulama başmaklarında başarılı oldukları görülmüştür. Araştırma sonunda, Etkileşimli Simülasyon Ders yazılımlarının geleneksel öğretim yöntemlerine göre meslek alan derslerinde meslek lisesi öğrencilerinin akademik başarısının daha iyi olduğu tespit edilmiştir. Sorular bilişsel düzeylerine göre ayrılarak incelendiğinde; Öğrenciler bilgi düzeyindeki sorulara göre kavrama ve uygulama düzeyindeki sorularda daha başarılı sonuçlar elde etmişlerdir. Buda Etkileşimli Simülasyon ders yazılımlarının kavrama ve uygulama düzeyindeki sorularda daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. In this study, It is aimed to determine the effect to the students' academic achievement by traditional teaching methods, The Technology of the Vocational High School of Electrical- Electronic students in teaching vocational courses the software of courses interactive simulation.For this purpose, A study was conducted in Sisli Vocational and Technical High School in Sisli District of Istanbul province. The forty-four students participated to this study who had an education in 10th class studying Electrical-Electronic Technologies part of the Vocational High School at school. These forty-four students coincide to form two students group as 22 students experiemental group, if the 22 students were divided as control group. The course was told by the same teacher to the both of the the experiemental and the control group. The course was told using the Interactive Simulation Course Software to experimental group, the using tradional methods to the control group by the teacher.The pre-test and the last test were applied to develope the measure the students' achievement during the application process. The asked questions in the achievement that is sourced of Vocational Education and Teaching System Development Project (SVET), prepared by the experts of Ministry of National Education(MONE) Assesments and Evaluation. After the achievement exams the questions were classified as ''knowledge, understanding, and apllication'' questions according to cognitive level by the skilled people. It is aimed to determine the efficacy in the questions different cognitive level of The Course with Interactive Simulation Software (ESDY) with this grouping.SPSS ( Statistical Package for Social Science) 18.0.0 and Microsoft Excel was used the statistical analysis of the obtained data in the research.At the end of the research, The Course with Interactive Simulation Software is better than the tradional teaching methods in the vocational area courses of the vocational high school students' academic achievement are identified. When the questions are examined seperately according to the cognitive level; The students had more successful results in the comprehension and application level questions than knowledge level questions. This is the more effective in the comprehension and application level questions of The Course with Interactive Simulation Software.
Collections