Dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin (EKTH) öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine etkisini araştırmaktır.Araştırmada deney-1, deney-2 ve kontrol gruplu ön test-son test yarı-deneysel desen esas alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet okulunun 7. sınıflarında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmuştur. Deney-1 grubunda 21, deney-2 grubunda 19 ve kontrol grubunda 20 öğrenci yer almıştır. Çalışma süreci 10 hafta boyunca sürdürülmüştür. Bu bağlamda dersler; deney-1 grubunda, dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan EKTH'ler, deney-2 grubunda ise EKTH'lerle ve kontrol grubunda da MEB Bilim Uygulamaları dersi öğretim programı kapsamında yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, `Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşler Ölçeği` ve `Bilimsel Bilgi Anketi` ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde ANCOVA testi ve bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. ANCOVA testi analiz sonuçlarına göre; deney-1,deney-2 ve kontrol gruplarının ön-test puanlarına göre düzeltilmiş son-test puanları ortalamaları arasında; `bilimsel bilgi değişebilir` faktörü ve bilimsel bilgi anketi'nden elde edilen puanlarda deney-1 grubu lehine anlamlı farklar olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan bağımlı örneklemler t-testi sonuçlarına göre `bilimsel bilgi gerekçelendirilir` faktöründe, deney-1 grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık varken deney-2 ve kontrol gruplarının puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte `bilimsel bilgi kapalıdır` faktörüne ilişkin ANCOVA testi sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.Araştırma sonucunda dijital öyküleme yöntemiyle hazırlanan etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerini geliştirmekte etkili olduğu görülmüştür. The aim of this study is to investigate the effects of interactive historical vignettes (IHV) prepared by digital storytelling on students' views on scientific knowledge. In this study, pre-test post-test quasi-experimental design with experiment-1, experiment-2 and control group were used. The study group consisted of 60 students who is studying in the 7th grade of a public school. There were 21 students in the experimental group-1, 19 students in the experimental group-2 and 20 students in the control group. The study was continued for 10 weeks. In this context the lessons were carried out with the use of IHVs including digital storytelling in experimental group-1, and solely with IHVs in experimental group-2, and in the control group according to the curriculum of the ministry of education within the scope of Science Practices course. The data of the study were obtained with ` Views on Scientific Knowledge` and `Scientific Knowledge Survey`. ANCOVA test and for dependent samples' t-test were used for data analysis. According to ANCOVA test analysis results; between the average of post-test scores corrected for pre-test scores of experiment-1, experiment-2 and control groups; significant differences were found in favor of experimental group-1 in terms of `scientific knowledge can changeable` factor and scientific knowledge questionnaire. On the other hand, depending on the dependent samples t-test results, there was a significant difference between the pre-test and post-test mean scores of the experimental group-1 in the `scientific knowledge can be justify` factor, while there was no significant difference between the mean scores of the experimental group-2 and control groups. At the same time, the significant difference was not determined between the groups according to ANCOVA test results for `scientific knowledge is closed` factor. As a result of the research, it is seen that interactive historical vignettes prepared by digital storytelling are effective in developing students' understanding of scientific knowledge.
Collections