Müzik öğretmenliği bölümlerinde okutulan koro ve yönetimi dersinin süre ve içerik açısından değerlendirilmesi (Sivas örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi programlarının 4. sınıfındaokutulmakta olan `Koro ve Yönetimi Dersi` ders süresi ve ders içeriği açısındanincelenmiştir. Bu inceleme yapılırken Yüksek Öğretim Kurumu tarafınca belirlenmişiçerikler içinden Rönesans, Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemlerle birlikteÇağdaş Türk Müziği, Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziğine ait içerikler de elealınmıştır.Araştırmanın amacı örneklemde yer alan üniversitedeki `Koro ve Yönetimi`dersinin içeriklerini dönem repertuarı bazında tespit etmek ve yapılan durum saptamasısonucunda ve birtakım uzman görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir.Araştırmada nitel yöntemler kullanılmıştır. Birinci örneklemi oluşturan öğretimelemanlarına yarı yapılandırılmış görüşme formuna uygun açık uçlu sorular yöneltilmiş,ikinci örneklemi oluşturan öğrencilere ise yarı yapılandırılmış görüşme çerçevesindehazırlanan üçlü likert tipi sorular yöneltilmiştir.Araştırma, Müzik Öğretmenliği Bölümünde okutulan Koro ve Yönetimi derslerirepertuarının oluşturulmasına katkı sağlayacak olması bakımından önemlidir.Araştırma sonucunda birinci örneklemi oluşturan öğretim elemanları derssüresini yetersiz bulmuş ve Romantik Dönem koro eserlerine, dönemin özelliklerindendolayı çok fazla yer veremediklerini ifade etmişlerdir. İkinci örneklemi oluşturanöğrenciler de %50 oranında ders süresini yetersiz bulmuşlar ve repertuarlarında en fazlaRomantik Dönem eserlerini, en az ise Rönesans Dönemi eserlerini tercih etmişlerdir. Choir and Choir Management lesson, given to the 4th graders in Education FacultyMusic Education programs, is examined in terms of its lesson span and content. Whiledoing this research, not only Renaissance, Braque, Classical, Romantic andContemporary Era which is determined by Higher Education Institution but alsoContemporary Turkish Music, Turkish Folk Music and Classical Turkis Music arediscussed.Aim of the research is to determine the content of the Choir and Choir Managementlesson in terms of period repertoire and to evaluate it as a result of situationdetermination and in accordance with some experts' opinions.Qualitative methods were used in the research. Instructors, consisting the first samplegroup, were directed open ended questions which are appropriate with semi constructedinterview form; students, consisting the second sample group, were directed three pointlikert scaled questions within the frame of the semi constructed interview.This research is important as it contributes while creating lesson repertoire of Choir andChoir Management which is studied Music Teaching Department.At the end of the research, instructors, consisting the first sample group, found thelesson span inadequate and uttered that they could not include Romantic Period choirworks too much because of the characteristics of that period. Students, consisting thesecond sample group, found the lesson span inadequate in the rate of %50 and preferredthe Romantic Period works mostly, Renaissance Period works as the least.
Collections