Devlet okulları ve özel okullardaki müzik öğretmenlerinin 5. sınıf müzik dersinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hemen her alanda teknolojik materyallerden yararlanmaktayız. İş hayatımızda, günlük yaşamımızda ya da eğitim faaliyetlerinde teknolojinin imkânlarından istifade ediyoruz. Özellikle içinde bulunduğumuz yüzyılda teknoloji yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Teknolojinin yaygınlaşması eğitim faaliyetlerini de büyük ölçüde etkilemiştir. Eğitim faaliyetlerinin her boyutunda teknoloji bizi karşılamaktadır. Geçmişe göre günümüz eğitim sistemi teknoloji ile bütünleşmiş durumdadır. Artık bilgiye daha kolay ulaşılmakta ve bu sayede eğitim faaliyetleri zamandan tasarruf sağlanarak daha hızlı ve etkili bir şekilde sürdürülebilmektedir. Bunun yanında teknolojik materyaller ile zengin içerikler oluşturabilme, eğitim sürecini daha zevkli ve kalıcı hale getirebilme gibi etkenlerde teknolojik materyallerin eğitimdeki yerini önemli hale getirmiştir.Bu çalışmanın amacı, Devlet okulları ve özel okullardaki 5. Sınıf müzik derslerinde teknoloji kullanımının olumlu ya da olumsuz yönlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2018-2019 eğitim öğretim yılı içinde Kayseri ili merkez ilçelerine bağlı 5 Devlet okulu ve 5 özel okul olmak üzere toplam 10 Ortaokul ziyaret edilmiş, bu okullarda görev yapan 10 müzik öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Görüşme yapılan öğretmenlere 31 sorudan oluşan açık uçlu soru yöneltilmiştir. Katılımcıların verdikleri yanıtlar tablo haline getirilerek yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, müzik derslerinde teknolojik materyalleri dahil etmenin olumlu sonuçlar getirdiği ortaya çıkmıştır. Katılımcıların birçoğunun teknolojik materyalleri derse dahil etmekten yana olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında teknolojik materyallerin dersleri daha zevkli ve eğlenceli hale getirdiği, zamandan tasarruf sağlayarak öğrenmeyi hızlandırdığı, kalıcı öğrenme sağladığı ve zenginlik kattığı tespit edilmiştir. Özel okullarda müzik sınıfı imkânının olduğu ancak devlet okullarında müzik sınıflarının yetersiz olduğu bu durumun olumsuz sonuçları beraberinde getirdiği saptanmıştır. Okulların fiziki durumlarının teknolojik materyalleri barındırma durumlarına etki ettiği sonucuda ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Teknolojisi, Müzik Eğitimi Today the technological materials are used in almost every field.Technology provides benefits for our work life ,our daily lives or educational activities .Especially ,it has become an this inseparable part of our lives in this century.The development of technology has also greatly influenced educational activities.Technology takes part in all aspects of educational activities.when compared to the past ,today's education system is integrated with technology. Now people get the knowledge more easily, so education activities are carried out faster and more effectively by saving time. Moreover, technological materials have been playing a significant role in education because of their positive effects on developing rich content and making the education process more enjoyable and sustainable. This study aims at determining the positive or negative aspects of the use of technology in 5th grade music lessons in state and private schools.In accordance with this goal in 2018/2019 academic year totaly 10 schools including 5 state and 5 private school have been visited.10 music teachers who work in these schools were interviwed as face to face. 31 open-ended questions were asked them.The answers of the participants were put into a table and interpreted.As a result of the research,it was found out that using technological materials in music lessons had pisitive effectives.It is concluded that most of the participants are in favor of incorporating the technological materials in music lessons. Also,it is reached that technological materials make the lessons fun more enjoyable and make learning faster and permanent by saving time.In conclusion private schools have modern music rooms whereas state schools do not have developed facilities.Therefore,this difference has negative results.moreover physical conditions of the schools directly affect having technological materials.Key Words: Technology, Music Education
Collections