Tedarik zincirinde bilgi yönetimi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi yönetimi, her türlü organizasyon için en önemli rekabet kaynaklarından biri sayılır ve çoğu araştırmalara göre, iş yerleri hızlı bir şekilde eğitim alıp bunu icra edebilirler ise, rekabet pazarında daha başarılı olacakları düşünülmektedir. Diğer taraftan, iş yerlerinin arasındaki rekabet, önemini kayıp etmiştir ve tedarik zincirlerinin arasındaki rekabet, en yüksek değeri müşteriye sunmak için, göz önünde bulunmuştur. Tedarik zinciri yönetimi, iş yerlerindeki işbirliği ve rekabet gücünü artırır. Günümüzde, bilgi, organizasyonların en önemli rekabet avantajlarından biri olarak sayılmaktadır. Tedarik zinciri, olanaklar ve dağıtım merkezleri ağları olarak, ham maddenin sağlanmasını ve son ürün şekline getirilmesini ve son ürünü, müşteriye dağıtma görevini üstelenmektedir. Bu araştırmada, tedarik zinciri yönetiminin tanımlamaları, değer zinciri, arz ve talep zinciri (tedarik), tedarik zinciri yönetiminin gereksinimi, etkili tedarik zinciri yönetiminin yararları, tedarik zinciri yönetiminin unsurları, tedarik zinciri yönetiminde stratejik, taktik ve işlemler konuları ve benzerlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ve son olarak, tedarik zinciri yönetimi için bir yapı önerimi ve yönetim çevresinde yeni rekabet koşulları sunarak, bahis edilen konular ile ilgili kabul edilebilir bir sonuç almaya çalışılmıştır. Knowledge management is counted as one of the most important competitive sources for every organization to such an extent, which mostly believe that, companies who can obtain the knowledge faster and improve it up to the functional stages in a competitive market, are more successful competition among the companies has lost its importance and competition among supply chains with the goal of presenting the most value to the customers, has been emphasized. Supply chain management, increases the co-operation and also competition among the colleagues of the company. Nowadays, information is one of the most important competitive advantages of the organizations. Supply chain, is a network of facilities and distribution centers fulfilling the duties of procurement of raw materials, its transformation to the intermediate and final product and distribution of the final products among the customers. The subjects, which have been investigated in this writing, are as: some descriptions of the supply chain management, value chain, chain of demand and supply, necessity of supply chain management, the profits of effective supply chain management, elements of supply chain management, strategic and tactical subjects in supply chain management and a few subjects more. Also at the end, with presenting a conceptual profile for the management of supply chain and bringing up the new competition in operational management environment, has been attempted to make an acceptable conclusion from the propounded subjects.
Collections