Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme düzeyleri ve akademik erteleme eğilimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme düzeyleri ve akademik erteleme eğilimlerinin cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, düzenli spor yapıp yapmama durumları, teorik ve uygulama ders başarı algıları açısından incelenmesidir. Araştırma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 154'ü kadın, 196'sı erkek toplam 350 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği ve Akademik Erteleme Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik için aritmetik ortalama ve standart sapma analizi; ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması için Varyans analizi (One Way ANOVA), bağımsız örneklem t testi; anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Tukey testi; alt boyutlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Pearson Korelasyon Çarpımı testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kadın öğrencilerin, alt sınıfta öğrenim gören öğrencilerin, düzenli spor yapan öğrencilerin ve ders başarı algısı yüksek olan öğrencilerin öz düzenleme becerilerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, teorik ve uygulama ders başarısı düştükçe akademik erteleme eğiliminin arttığı, 2. sınıf öğrencilerinin daha fazla akademik erteleme eğiliminde oldukları görülmüştür. Son olarak öz düzenlemeli öğrenme davranışı arttıkça akademik erteleme eğiliminin azaldığı belirlenmiştir. Düzenli yapılan sporun öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme davranışlarını da olumlu yönde etkilemesi bu araştırmanın önemli bir sonucudur. The aim of the study is to examine the self-regulated learning levels and academic procrastination tendencies of the students of the School of Physical Education and Sports in terms of gender, class, regular sports, theoretical and practical course success levels. The research group consisted of 350 students, 154 female, 196 male students studying in Physical Education and Sports Teaching Department of Cumhuriyet University School of Physical Education and Sports in the 2018-2019 academic year. Relational screening model was used in the study. Motivation and Learning Strategies Scale and Academic Procrastination Scale were used as data collection tools. Arithmetic mean and standard deviation analysis for descriptive statistics in data analysis; Analysis of variance (One-Way ANOVA), independent sample t-test for comparison of mean scores in unrelated measurements; Tukey test to determine which group of significant differences between; Pearson Correlation Multiplication analysis were used to determine the correlation between sub-dimensions. According to the results of the research, it was determined that female students, lower class students, regular sports students, and students with high success levels had more self-regulation skills. Furthermore, it was observed that academic procrastination tendency increased as the theoretical and practical course success decreased. Finally, as the self-regulated learning behavior increased, the academic procrastination tendency decreased. It is an important result of this research that the regular sport has a positive effect on students' self-regulated learning behaviors.
Collections