Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde yer alan kavramları anlama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyetiİnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde yer alan kavramları anlama düzeylerini ortayakoymaktır.Araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında SivasMerkez ilçede altı farklı okulda öğrenim gören 476 ortaokul 8. sınıf öğrencisioluşturmaktadır.Bu araştırma beş bölümden oluşmaktadır. I.Bölümde; problem durumu ve altproblemlere, araştırmanın amacına, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlara, II. Bölümde;Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi, tarih öğretimi, kavram ve kavram özelliklerine,çeşitlerine ve kavram öğrenme tanımlarına, III. Bölümde; araştırmanın modeli, evren veörneklem, verilerin toplanması ve verilerin analizine, IV. Bölümde; araştırmanınbulgularına ve yorumlarına, V. Bölümde; sonuç tartışma ve önerilere yer verilmiştir.Öğrencilerin bilgilerine uluşabilmek için uygulanan kavram başarı testinde yeralan bilgi formu ve öğrencilerin kavramları anlama düzeylerini ölçebilmek için 40sorudan ibaret dört seçenekli çoktan seçmeli kavram başarı testi yapılmıştır.Araştırmada kapsamında veri toplama aracı olarak Aycan (2010) tarafından oluşturulan`Kavram Başarı Testi (KBT)` kullanılmıştır. Araştırman elde edilen verilerinanalizinde; Betimsel İstatistikler, Bağımsız örneklemler için t-testi ve Tek yönlüANOVA kullanılmıştır.Araştırma sonucunda ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi veAtatürkçülük dersinde yer alan kavramları anlama düzeylerinin; cinsiyet, anne eğitimdurumu, anne mesleği, baba eğitim durumu, baba mesleği, aylık gelir düzeyi veöğrenim görülen okula göre anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to reveal the levels of understanding the conceptsinvolved in the Republic of Turkey Revolution History and Kemalism lesson bysecondary school 8th grade students. In this study scanning model from quantitativeresearch methods was used.The sampling of the study is 476 secondary school 8th grade students fromdifferent secondary schools of Central District of Sivas in the 2018-2019 AcademicYear.This research consists of five parts. In Chapter 1; the problem situation and sub-problems, the purpose of the research, assumptions, limitations and definitions, inChapter 2; History of the Republic of Turkey reforms, history teaching, concepts andfeatures of the concept, types and concepts of learning, Chapter 3; model of the study,universe and sample, data collection and analysis of data, Chapter 4; the findings andcomments of the research, in Chapter 5; results discussion and suggestions are given. Inorder to obtain the information of the students, the four-choice multiple-choice conceptachievement test was conducted to measure the level of comprehension level of thestudents' knowledge form and the information form included in the conceptachievement test.In this study as a means of data collection Concept Achievement Test(CAT) created by Aycan (2010) was used. In the analysis of data obtained from thestudy; Descriptive statistics, t-test for independent samples and One-way ANOVA wereused.As a result of this study, it is seen that there are misconceptions of 8th gradestudents in many concepts involved in the Republic of Turkey Revolution History andKemalism lesson and there are also significent difference in misconceptions accordingto gender, mother education status, mother's profession, father education status, father'sprofession, monthly income level, school.
Collections