Fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışlarının bazı psiko-sosyal değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının akademik ertelemedavranışlarının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığınıortaya koymaktır.İlişkisel tarama modeline uygun olarak düzenlenmiş araştırmanın örneklemini2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'ndaöğrenim gören 257 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırmada `Kişisel Bilgi Formu`, `Akademik Erteleme Ölçeği`, `ZamanYönetimi Ölçeği`, `Algılanan Stres Ölçeği` ve `Karar Verme Stili Ölçeği` kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının;a. akademik erteleme ölçeğinden aldıkları ortalama puanın ortalama puanınüzerinde olduğu, kızların erkeklere göre daha fazla akademik ertelemedavranışı gösterdiği, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farkın olmadığı amaakademik başarıya göre farklılık gösterdiği,b. zaman yönetimi ölçeğinden aldıkları ortalama puanın ölçekten alınabilecekortalama puanın üzerinde olduğu, erkeklerin kızlara göre zaman yönetimindedaha başarılı oldukları, sınıf düzeyine göre bir farkın olmadığı ama akademikbaşarıya göre farklılık gösterdiği,c. algılanan stres ölçeğinden aldıkları ortalama puanın orta düzeyde olduğu,cinsiyete göre, sınıf düzeyine göre ve akademik başarıya göre anlamlı bir farkınolmadığı, VId. karar verme stili ölçeğinden aldıkları ortalama puanın ortalama puanın üzerindeolduğu, cinsiyete göre ve akademik başarıya göre anlamlı bir fark olmadığıfakat sınıf düzeyine göre anlamlı fark olduğu,e. zamanı verimli kullanma becerileri, algılanan stres düzeyleri ve karar vermestillerinin akademik erteleme davranışları ile düşük düzeyde ve anlamlı birilişkinin olduğusonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: akademik erteleme, zaman, stres, karar verme, öğretmenadayları The aim of this study is to determine whether the academic procrastinationbehaviors of teacher candidates differ in terms of some psycho-social variables.The sample of the research, which was arranged in accordance with therelational survey model, consists of 257 pre-service teachers studying at CumhuriyetUniversity, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education,Department of Science Education in 2016-2017 Academic Year.In the study, Personal Information Form `,` Academic Procrastination Scale `,`Perceived Stress Scale `and` Decision Making Scale `were used to gather informationabout the socio-demographic characteristics of prospective teachers.As a result of the analysis, Science teacher candidates;a) The average score obtained from the academic postponement scale was higherthan the average score, the females showed more academic procrastination thanthe males, there was no significant difference according to the grade level, butthey differed according to academic achievement,b) When the average score obtained from the time management scale was above theaverage score that can be taken from the scale, the men were more successful inthe time management than females, there was no difference according to the gradelevel, but it differed according to the academic achievement,c) The mean score obtained from the perceived stress scale was moderate and therewas no significant difference according to the gender,VIIId) The mean score obtained from the decision-making styles scale was above themean score, there was no significant difference according to gender and academicachievement, but there was a significant difference according to the grade level,e) It has been concluded that there is a low level and meaningful relationship withtime-consuming skills, stress situations and academic procrastination of decisionmaking styles.Key Words: academic procrastination, time, stress, decision making, teachercandidates
Collections