İlköğretim kurumlarında ders dışı egzersiz faaliyetlerine katılan öğrencilerin sosyalleşme düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ders Dışı Egzersiz Faaliyetlerine katılan öğrencilerin sosyalleşme düzeylerindeki değişim ve ders dışı egzersiz faaliyetlerinin öğrencilerin sosyalleşme düzeyine etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, Manisa Merkez bir ilköğretim okulundaki 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden 30`u uygulama, 30'u kontrol olmak üzere toplam 60 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. 60 öğrenciyi belirleme aşamasında aynı okulda bulunan 6.7.ve 8. sınıflarda toplam 157 öğrenciye sosyalleşme durum tespiti ölçeği uygulanmıştır. Katılımcıların tamamı, sosyalleşme ölçeği puanlarına göre küçükten büyüğe doğru sıralanmış ve en az sosyalleşme puanlarına sahip ilk altmış kişi arasından rastlantısal (Random) örnekleme yöntemi ile olarak, uygulama ve kontrol grupları oluşturulmuştur.Uygulama ve kontrol gruplarına ön test olarak SDTÖ uygulanmış ön test sonrasıuygulama grubuna ders dışı egzersiz faaliyetleri etkinlikleri düzenlenmiş, kontrol grubuna ise normal okul yaşantısı devam ettirilmiş, ek olarak ders dışı egzersiz faaliyetleri yaptırılmamıştır. Çalışma sonunda ise (13. hafta) uygulama ve kontrol grup öğrencilerine sosyalleşme durum tespiti ölçeği tekrar son test olarak uygulanmıştır. Bu testlerden elde edilen bulgular SPSS 16 istatistik paket programı ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda Ders Dışı Egzersiz faaliyetlerine katılımın, öğrencilerin sosyalleşme düzeylerini anlamlı biçimde arttırdığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyalleşme, Ders Dışı Egzersiz, Beden Eğitimi, Spor In this study, we have tried to determine the benefits of participation of the students to the outdoor exercise activities, on the changes and the impact level of socialization. In line with this objective, a study has been held with a total number of 60 students of the 6th, 7th and 8th grades of an elemantary school in Manisa City Center, of which 30 were in implementation and 30 were in control group. In the phase of identification 60 students, socialization due to diligence scale was used on 157 students from the 6th 7th and 8th grades of the same school. All of the participants were sorted ascending due to their scale of socializing, and the implementation and control groups were created by random selection of least scaled 60 students.Outdoor exercise activities were organized to the experimental group for 8 weeks, but the normal school life was maintained for the control group without any extra activities. Socialization due to diligence scale used before the study is accepted as the preliminary test. At the end of the study, socialization due to diligence test was applied again as posttest. Data collected from these tests are evaluated with SPSS16 paclage software.At the end of the evaluation , statistically significant improvement is determined in the level of socialization of the outdoor exercise activities of attendants, in reference with the status before the activities.Key Words: socialization, outdoor exercise, Physical Education, sport
Collections