Amatör spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi(Manisa ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, amatör spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin iletişim becerilerini belirlemek ve değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yapılan bu çalışma, antrenörlerin iletişim becerileri düzeylerinde branş, cinsiyet, yaş, antrenörlük kademesi, çalışma süresi, kadro durumu ve eğitim durumu gibi sosyo-demografik değişkenlerin anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını da belirlemeye yöneliktir.Bu araştırmanın evrenini Manisa ilinde bulunan amatör spor kulüplerinde görev yapan antrenörler oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan 125 antrenör, olasılığa dayalı olmayan kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiştir.Araştırmadaki veriler iki farklı ölçme aracı yoluyla elde edilmiştir. Bu araçlardan birincisi, araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formudur. İkinci veri ölçme aracı, Korkut (1996) tarafından geliştirilen, geçerliliği ve güvenirliği yapılmış olan İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)'dir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS (Statistical Packet for Social Sciences version 16) programından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler Mann Whitney, Kruskal Wallis, ANOVA ve t testi analizleri ile değerlendirilmiş ve anlamlılık derecesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda, amatör spor kulüplerinde görev yapan antrenörlerin iletişim beceri düzeylerinin oldukça yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Antrenörlerin iletişim beceri düzeylerinde cinsiyet, yaş, branş, eğitim durumu, antrenörlük kademesi, kadro durumu, çalışma sürelerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. This research has been carried out in order to identify and evaluate the communication skills of the trainers coaching at the amateur sport clubs. Besides, this study is to determine whether the trainers commuciation skills level of the socio demographic variables like event, sex, age, branch, training degree, period of work, employment status, and education status form a semantic difference.The trainers coaching at the amateur sport clubs in Manisa form the basis of the macrocosm of this research. 125 triners taking part in this study have been chosen by convenience sampling method which is not probabilistic.Datas of the research have been acquired by two different assessment and evaluation instruments. The first of these instruments is self-information form. The second assessment and evaluation instrument is Communication Skill Evaluation Scale, developed by Korkut (1996), validity and reliability of which have been made. Statistical Packet for Social Sciences version 16 was used in the statistical analysis of the data obtained. The datas acquired have been evaluated by Mann Whitney, Kruskal Wallis, ANOVA and t test analysis and their significance degree has been accepted as p<0.05.As a result of this research, the communication skill levels of the trainers coaching at amateur sports clubs have appeared to be very high. There have no differences obtained in the communication skill levels of the trainers in terms of gender, age, branch, education, training degree, period of work and employment status.
Collections