İlkokul birinci sınıflarda oyun ve fiziksel etkinlikler dersi kazanımlarının amaca ulaşabilirliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile birinci sınıf `Oyun ve Fiziki Etkinlikler` dersi kazanımlarının sınıf öğretmenlerince amaca ulaştırılabilirliğini değerlendirmek amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda Balıkesir - Burhaniye'de devlet ilkokulundaki birinci sınıfta derse giren, dört sınıf öğretmeni ile çalışma yürütülmüştür. Çalışma iki hafta deneme gözlemlerinden sonra altı hafta süresince, haftanın her günü 1'er ders saati gözlenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler ders programını uygulamaya yönelik yeterlilik düzeylerini belirlemektir. Bu amaç için araştırmacı tarafından alan taraması yapılarak `Yarı Yapılandırılmış Gözlem Formu` geliştirilmiştir. Birinci sınıfların Oyun ve Fiziksel Etkinlikler dersinin 26 kazanımının tamamı için farklı gözlem formu geliştirilmiştir. Yüzde hesaplarıyla sınıf öğretmenlerin kazanım vermede yeterliliği bulunmuştur. Uygulama süreci içerisinde aynı öğretmenlerle yeni ders programı ile ilgili görüşlerini almaya yönelik sorular yöneltilerek `Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme Formu` ile nitel sonuçlara varılmıştır. Nitel araştırmalarda verilerin birden fazla yöntemle elde edilmesi ve bu verilerin ulaşılan sonuçlarının geçerliğini ve tutarlığını teyit etmede ve desteklemede `Çeşitleme` (triangulation) kullanılıp, daha ayrıntılı bilgi verilmesi hedeflenmiştir. Sonuç olarak, çalışmada elde edilen nitel bulgulara göre, 6 hafta süren ve toplam 15'er ders saati gözlemlenen bu süreçte, sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler ders programını uygulamaya yönelik yeterlilik düzeyleri düşük bulunmuştur. Gözlem sonuçlarına göre öğretmenlerin kazanım verme oranları (%28,9) ve (%58,5) arasında değiştiği saptanmıştır. Elde edilen görüşme sonuçlarında da sınıf öğretmenleri oyun ve fiziksel etkinlikler ders programını yeteri kadar bilmediklerini ifade etmişler ve derse yeterince önem vermedikleri saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Oyun, Fiziksel Etkinlik, Program Değerlendirme,Gözlem,Görüşme In this study, It's aimed to evaluate the 1st grade Games and Physical Activities courses accessibility to the basic purpose. In the direction of specified purpose, the study was carried out with four classroom teachers who were teaching 1st grade at a state Primary school in Balıkesir - Burhaniye. After preliminary observations were made for two weeks, the study was carried out by observing lessons for one hour each day of the week for six weeks. The purpose of the study is to determine proficiency levels of classroom teachers for the application of game and physical activities courses programme. In order to determine this, `The Semi-Structured Observation Form` has been developed by doing field scanning. There are 26 acquisition for 1st grade Game and Physical Activities Course. The observation form was developed for each acquisition. Classroom teachers? adequacy ratio for providing acquisition was found by percent. To reach qualitative conclusions and gain the teachers ideas about recent courses programme, `Standardized Open-Ended İnterview` was used. Data was gained with two method to increase reliability and validity of research. As a result, according to the qualitative obtained data, teachers? proficiency levels were found low to apply game and physical activities courses programme. According to the results of observation, teachers? acquisition providing ratios were found between (%28,9) and (%58,5). In the results obtained by interviewing, It was found that teachers don't care their courses enough and have insufficient knowledge about physical activities programme.Key Words: Game, physical activity, programme evaluation, observation, interview
Collections