Futbol oyuncularıyla yapılan kapalı ve açık beceri çabukluk antrenmanlarının görsel uyarana tepki çabukluğu üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Futbolda kapalı ve açık beceri çabukluk antrenmanlarının, futbolcuların açık beceri çabukluk performansı üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır.Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, profesyonel bir futbol takımının U-19 ve U-21 takımlarında yer alan toplam 44 amatör futbolcu katılmıştır. Çalışmaya katılan futbolcuların açık beceri çabukluk testi ön-test değerleri alınmış ve futbolcular, ön test değerleri, kronolojik yaş ve spor yaşlarına göre, kapalı beceri, açık beceri ve kontrol olmak üzere 3 gruba ayrılmıştır. Futbolcuların açık beceri çabukluk testi ön-test ve son-test ölçümlerinde geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan Reaktif Çabukluk Test protokolü kullanılmıştır. Reaktif çabukluk test değişkenleri, hareket zamanı, sprint zamanı, karar verme zamanı ve toplam çabukluk zamanı olarak belirlenmiştir. Uygulama kısmı haftada iki antrenman olarak toplam altı hafta sürmüştür. Kapalı beceri antrenman grubu kapalı beceri dirillerini, açık beceri antrenman grubu açık beceri dirillerini çalışırken, kontrol grubu çabuklukla ilgili hiçbir dril yapmamış sadece futbola özgü antrenmanlar yapmışlardır.Bulgular: Deneklerin hareket zamanları açısından tüm gruplarda, sprint zamanları açısından kapalı ve açık beceri gruplarında, toplam çabukluk ve karar verme zamanları açısından ise sadece açık beceri grubunda anlamlı farklar tespit edilmiştir (p<0,05). Bunun yanında deneklerin tüm parametrelerdeki gelişim değerleri karşılaştırıldığında, hareket zamanı (sn), sprint zamanı (sn), toplam çabukluk zamanı (sn) ve karar verme zamanı (sn) gelişim değerlerinin gruplar arasında anlamlı olmadıkları bulunmuştur (p>0,05).Sonuç: Yapılacak futbol antrenmanlarında açık beceri çabukluk dirillerinede yer verilmesinin, sporcununkarar vermeperformansını geliştireceği düşünülmektedir. ABSTRACTThe effects of the closed and open skılls traınıngs whıch are performed by the soccer players on reactıve agılıtyPurpose: The aim of this study was to investigate the effects ofthe closed and open skills trainings on the open skills performance of athletes in soccer. Methods: Fourty four participantswere assigned to this study. They were amateur soccer playersand playing in U-19 and U-21 teams of a professional team. Firstly, the open skills agility test values of the participants were obtained, then they were divided into three groups (closed skill group, open skill groupand control group) according to the pre test values, chronological age and sport age of the participants.The reactive agility test which was found valid and reliable, was used as the pre and post test in this study. The reactive agility test variables were movement time, sprint time, decision making time and total agility time. The agility drills were applied to the athletes in two days per week and the practical exercises continued in the total of six weeks. The closed skill drills were done by the closed skill group and also the open skill drills were done by the open skill group. In addition the control group never do anything related to the agility and only practised the soccer trainings.Results: There were significant differences in terms of movement times in all groups, sprint times in closed and open skill groups, total agility and decision making times in only open skill group (p<0,05).In addition, there were no significant differences between groups ın comparison of the improvement values in participant's movement (ms), sprint(ms), total agility(ms) and decision making times(ms) (p>0,05). Conclusıon: According to the findings of the study, open skill drills should be considered in the soccer training if the decision making performance of the athletes are wanted to improve.
Collections