Gençlik kampı uygulamalarına katılan kız öğrencilerde öz-farkındalık ve liderlik becerilerinin gelişimi; Doğa kampı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Gençlik ve Spor Bakanlığı (GSB) tarafından düzenlenen gençlik kampı uygulamalarına katılan kız öğrencilerde öz-farkındalık ve liderlik becerilerinin gelişimindeki rolünü saptamayı amaçlamaktadır.Gereç ve Yöntem: Çalışmada sosyal olguları bağlı oldukları çerçeve içerisinde araştırmayı ve anlamayı ön plana alan bir yaklaşım nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden gözlem, odak grup görüşmeleri ve doküman analizinden (kamp günlüğü) yararlanılmıştır. Bu araştırmanın katılımcılarını; gençlik kampı uygulamasına katılan ve 16-17 yaş grubunda yer alan otuz (30) kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı gözlemci olarak Osmaniye Aslantaş kampına katılmıştır. Gençlik kampı liderleri tarafından da kamp süresince gözlem yapılmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamında düz yazı haline getirilmiştir. Daha sonra veriler, `Nvivo 10 for Windows` programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Ayrıca alanında uzman 2 kişi tarafından da kodlanan verilerin birbirleriyle örtüşen temaları gruplandırılmıştır. Görüş birliği ve görüş ayrılığı tespit edilen kodlar Cohen kappa formülüne yerleştirilerek hesaplanmıştır. Kodlayıcılar arasındaki uyum olarak güvenirlik hesaplaması sonucunda r= 0.80 bulunmuştur. Bu nedenle hesaplanan değerler, puanlayıcılar arasında iyi düzeyde uyum olduğunu göstermektedir.Bulgular: Demografik özelliklere ilişkin bilgilere ulaşılmıştır. Ayrıca çeşitleme yönteminin (gözlem, odak grup görüşmeleri ve doküman analizinden günlük) analizinde elde edilen veriler `Öz-farkındalık ve liderlik becerileri` ana teması altında sunulmuştur. Sonuçlar: Demografik sonuçlara ilişkin sonuçlar verilmiştir. Çeşitleme yöntemi ile elde edilen verilerin analizi sonucunda; her birinde ortak var olan on (10) çekirdek temaya ulaşılmıştır. Bu temalar; önyargı, iletişim, arkadaşlıklar, kültürlenme, takım çalışması, sorumluluk, özgüven, farkındalık, gönüllülük ve rol model almadır. Bununla beraber gözlem ve odak grup görüşmesi sonucunda `düzenli olma, kişisel gelişim ve zaman yönetimi` ortak teması, odak grup görüşmesi ve kamp günlükleri sonucunda `doğa sevgisi ve empati` ortak teması, gözlem ve kamp günlükleri sonucunda ise `adaptasyon` ortak teması olarak tespit edilmiştir. Sonuç olarak; gençlik kampı uygulamalarının, kız öğrencilerde öz-farkındalık ve liderlik becerilerinin gelişimine, `ortaya çıkan çekirdek temalar` doğrultusunda olumlu yönde katkı sağladığı tespit edilmiştir. Purpose: This study aims to determine the role of youth camp practices, organised by the Ministry of Youth and Sports, in development of self-awareness and leadership skills in female students participating in these practices.Methodology: Qualitative research methods and an approach, taking research and understanding of social facts forefront within the framework they depend on, are used in this study. Phenomenology pattern is used among qualitative research designs. Observation, focus group discussion and document analysis (camp diary) are used among qualitative research methods. Participants of this study consist of thirty (30) female students in 16-17 age group, participating in youth camp practice. Researcher participated in Aslantaş camp in Osmaniye as observer. Observations were made by leaders of youth camps during camp period. Obtained data were changed into prose in computer environment. Then, data were analysed through `Nvivo 10 for Windows` programme. Also, themes of encoded data, matching with each other, were grouped by 2 professionalists. Codes, in which agreement and difference of opinion, are calculated according to Cohenkappa formula. Coherence among encoders are found r= 0.80 as result of reliability calculation. Thus, calculated values show that there is coherence among raters at good level.Findings: Information regarding demographic characteristics are obtained. Also, data obtained by analysis of diversification method (observation, focus group discussion, document analysis (diary)) are presented under the main theme of `Self-awareness and leadership skills`.Conclusion: Results regarding demographic results are given. As a result of analysis of obtained data by diversification method, common ten(10) kernel themes are obtained. These themes are prejudice, communication, friendships, acculturation, team work, responsibility, self sonfidence, consciousness, volunteering and taking role model. Nonetheless, as a result of observation and focus group discussion, `regularity, personal development and time management` common theme and as a result of focus group discussion and camp diaries, `love of nature and emphaty` common theme and as a result of observation and camp diaries `adaptation` common theme are determined. Finally, it is determined that youth camp practices positively contribute into development of self-awareness and leadership skills in female students according to `obtained kernel themes`.
Collections