Okul öncesi çocuklarda yönlendirilmiş buluş ve problem çözme yöntemiyle yürütülen temel hareket eğitimi uygulamalarının yaratıcılık ile ilişki düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı `Yönlendirilmiş Buluş ve Problem Çözme Yöntemiyle Yürütülen Temel Hareket Eğitimi Uygulamalarının öğrencilerin yaratıcı düşünme beceri düzeylerine farklı bir etki yapıp yapmadığını araştırmaktır`. Araştırmamızın evrenini Manisa Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulun `Okul Öncesi Sınıflarında bulunun 60 öğrenci (20 şer kişilik üç ayrı sınıf), örneklemini ise 40 öğrenci (20'si kontrol, 20'si uygulama grubu) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak da, çocukların yaratıcı düşünme beceri düzeylerini belirlemek için kullanılan (Thinking Creatively in Action and Movement) 1981de E. Paul TORRANCE tarafından geliştirilmiş olup testin Türkçeye uyarlanması 2012 yılında Nuri KARABULUT tarafından `Eylem ve Harekette Yaratıcı Düşünme Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin istatiksel analizinde SPSS 16 kullanılıp; Pairet Samples T-Testi, Wilcoxon Siged Rank Test for Paired Samples, Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U testleri uygulanmıştır.Deney grubunda yönlendirilmiş buluş ve problem çözme yöntemiyle uygulanan Temel Hareket Eğitimi çocukların sahip olduğu yaratıcılık düzeylerinde anlamlı bir farklılık yaratmıştır (p<0,05). Kontrol grubunda anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır (p>0,05). Çocukların cinsiyetler üzerindeki ilişkilere bakılacak olursa kadınlarda anlamlı bir farkın gözlenmediği (p>0,05) erkeklerde ise anlamlı bir fark olduğunu söyleyebiliriz (p<0,05).Sonuç olarak yönlendirilmiş buluş ve problem çözme öğretim yöntemiyle uygulanan hareket eğitimi çocukların yaratıcı düşünme becerisini geliştirmektedir. The purpose of the survey is to research whether the Implementations of Basic Movement Education carried out with the help of Oriented Discovery and Problem Solving Methods affects the students' creative thinking skill levels in a different way or not.The population of our survey consists of 60 students (3 seperate classrooms with 20 students) who are educated in a pre-school program of a primary school attached to Manisa Provincial National Education Directorate while the sample consists of 40 students (20 control / 20 practice).The Scale of Thinking Creatively in Action and Movement which is developed by Paul Torrance and adapted to Turkish by Nuri Karabulut in 2012 has been used as a data collection tool.The SPSS 16 has been used for the statistical analysis of the data and Pairet Sample T-Test, Wilcoxon Siged Rank Test for Paired Samples, Kolmogorov-Smirnov and Mann Whithey U tests have been applied.Motor Movement Education we have practiced makes a fundemental difference in the creativity levels of the children (p<0,05). However, there haven't occured any significant difference in the control groups' originality and imagination which are sub-dimensions of creativity. (p>0,05) When the relations between gender and creativity are considered, we can say that there is no important difference observed in women (p>0,05) while there is a fundamental change in men.(p<0,05)As a consequence, movement education carried out with Oriented Discovery and Problem Solving Skill improve the creative thinking skills of the children.
Collections