Akut alevlenme ile hastaneye yatan kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan hastaların bakış açısından hekim ile hasta arasındaki iletişimin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Akut alevlenme nedeniyle yatırılan KOAH'lı hastaların bakış açısından, hasta-hekim arasındaki iletişimin belirlenmesi amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Göğüs Hastanesinde 15 Temmuz-15 Aralık 2015 tarihleri arasında akut alevlenme nedeniyle yatan KOAH tanılı 400 hasta ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak yapılan bu çalışma tek merkezli, tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. Yüzde, sayı, standart sapma, ortalama, iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi ve verilerin normal dağılımlarına bakıldıktan sonra parametrik veya non-parametrik testler kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Hastaların %55,5'inin 56-65 yaş aralığında, %63,5'inin erkek ve hekimlerin kendileri ile kurdukları iletişimden memnuniyet düzeyleri 5 üzerinden 3,78±0,79 olarak hesaplanmıştır (Hekimlerin İletişim Biçiminden Memnuniyet Ölçeği genel puan ortalaması 5 üzerinden hesaplanmaktadır. Yapılan ölçümlerde 3,5'in eşik değer olarak kabul edilmiştir. Bu değerin üzerindeki değerler pozitif, altındaki değerler negatif olarak değerlendirilmektedir).Sonuçlar: Hastaların meslekleri, yaşadığı yer, serviste takibini yapan hekimin adını bilme, serviste takibini yapan hekim ile günlük görüşme süresi, hastaların hastalıkları ve tedavisi ile ilgili sorularını hekime sorma ve sorularının yanıtlarını hekiminden alma ile ölçek arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Çalışma sonuçlarında özellikle konuşma ve beden dili; ilgilenme ve beden dili; ilgilenme ve konuşma faktörleri arasındaki korelâsyon oldukça yüksektir. Çalışmamızda ölçeğin puan ortalaması, hastaların hekimleri ile iletişiminden memnun olduklarını göstermektedir.Anahtar Sözcükler: KOAH, İletişim, Hasta- Hekim İletişimi, Hasta Memnuniyeti Purpose: This study was conducted to determine the communication between physician and patient from the perspective of COPD patients hospitalized for acute exacerbation. Material and Method: This single-center, descriptive and cross-sectional study was conducted by using face-to-face technique with 400 patients who were diagnosed with COPD and hospitalized for acute exacerbation at Chest Hospital between 15 July-15 December 2015. Data of the investigation were assessed by using parametric and nonparametric tests after examining percentage, standard deviation, mean, significance testing of the difference between two means and normal distribution.Results: Patients that participated study; 55.5% aged 56-65 years, 63.5% were male and Level of satisfaction for communication by the physicians was calculated as 3.78±0.79 out of 5 (Mean of overall score in Satisfaction Scale of Physicians' Communication is calculated on a 5-point scale. Threshold value is accepted to be 3.5 in measurements. Values above this value are considered positive and below are considered negative).Conclusion: It was seen that there was a significant difference between Scale and the patient's jobs, residences, knowing the name of physician who were responsible for follow-up, duration of daily interview with the physician responsible for follow-up, ability to ask questions about the disease to the physician and receiving responses directly from the physician. In the results of study, there was a considerably high correlation between particularly conversation and body language, attention and body language, and attention and conversation factors. Point average of the scale in our study shows that the patients are satisfied with communication with their physicians.Key Words: COPD, Communication, Patient-Physician Communication, Patient Satisfaction
Collections