Yapay sinir ağlarıyla çok kanallı servis sistemlerine yaklaşım ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Mevcut bekleme hattı problemlerin çözümünde geliş süresi ve servis süresinin yanında kanal sayısı (servis veren birim) da dikkate alınarak analiz yapılır. Oysa, optimum kanal sayısı araştırılırsa, hem makul ortalama kuyruk uzunluğunda (ya da kuyruğun olmadığı bir sistemde), etkin bir müşteri servisi sağlayacak ve hem de servis veren birimlerin en aza indirgenmesi (gereksiz birimlerin işlem dışı kalması ) ile maliyet önemli derecede düşürülecektir. Bu çalışmamızda, diğerlerine göre karmaşık bir yapıya sahip olan çok kanallı servis sistemleri problemlerine, yeni bir yöntem olan yapay sinir ağı ile bir yaklaşım sunulmuştur. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, genel olarak kuyruk modelleri anlatılmıştır, ikinci bölümde, yapay sinir ağlan hakkında bilgi ve kullanılan YSA ilgili açıklamalar sunulmuştur. Son bölümde ise, bir uygulama yapılmıştır. Uygulama bölümünde, İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsündeki araç gişe sistemi ele alınmış ve araç gişelerinin tecrübeye dayalı olarak belirlendiği bir sistem olan mevcut sistem ile YSA sistemiyle bulunan sonuçlar karşılaştırılmıştır. ABSTRACT While solving present waiting line problems channel number is considered besides successive arrivals and servis times. But if optimum channel number searched cost is reduced by both effective costumer service ( at acceptable mean queue length or no queue ) and decreased of service units (canceling the unneceessary ones). In this study a new method using Artificial Neural Networks (ANN) approach for multi-channel service system problems having complex structures from the others is presented. This study is written three parts. In first part, queue models are explained. Information about ANN is presented in second part. In finally part, ANN system is applied on Fatih bosphorus bridge in Istanbul
Collections