Otogar trafik kapasite analizi, planlama ve tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma İzmir Yeni Otogarına ilişkin genel bilgiler içeren bir bölümle başlamaktadır. Bu bölümde otogara ulaşım, peronlar, çevre garajlar, olanaklar ve çalışanlar, süreler ve trafik konuları incelenmektedir. Bu bilgiler İzmir Yeni Otogarı yetkilileri ile yapılan temas ve gözlemlere dayanmaktadır. Otogara ilişkin bilgi bölümünü Bekleme Teorisi, Markov Zinciri ve Simülasyon üzerine tanımlar ve otogar verilerine dayalı uygulamalar takip etmektedir. Uygulamalar sadece illerden gelen, sadece ilçelerden gelen ve hem il hem de ilçelerden gelen taşıtlar için her bir seçeneğin istatistiği göz önüne alınarak yapılmıştır, istatistikler ekte sunulmaktadır. Trafik kapasitesi uygulamalarından elde edilen çıktılar sunularak sonuç olarak önerilerde bulunulmuştur. ıx ABSTRACT This thesis has been starting with the section of general information of Izmir New Bus Depot. Arrival to bus depot, perrons, nearest bus depots, facilities and personnel, timing and traffic subjects have been studying in this section. All these data have been supported by my contact and observation with authorized personnel of izmir New Bus Depot. The explanations of the Queue Theory, the Markov Chain, the descriptions on Simulation and the practices regarding the data of bus depot have been following the general information section. All practices have been done for vehicles that coming from only cities, coming from only town and coming from cities also towns considering individual vehicle statistic of each alternative. All statistics presented at the end. The outputs, which obtain from the traffic capacity applications, have been presented and recommendations have been given at the end.
Collections