Üniversite giriş sınav sisteminde yapılan değişikliklerin fen-edebiyat fakültesi kimya bölümündeki eğitime etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, ÖSS ve ÖYS olarak uygulanan iki basamaklı sınav sisteminin tek basamaklı sınav sistemine (ÖSS) dönüştürülmesinin, Üniversitelerin Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya bölümlerindeki eğitime etkileri araştırılmıştır. Araştırma; giriş, yöntem, bulgular ve yorumlar ile sonuçlar ve öneriler olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında tek basamaklı sınav ile birlikte üniversite sınav sisteminde ve sınav müfredat programında meydana gelen değişiklikler incelenmiştir. Sınav müfredat programında yer alan kimya konulan belirlenmiş ve eski sınav sisteminde yer alan kimya konulan ile karalaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda üniversite sınavı kapsamında yer alan ve almayan kimya konularının üniversitelerin kimya bölümlerindeki eğitime etkileri incelenmiştir. Araştırmayı sonuçlandırmak üzere 6 farklı üniversitenin Fen-Edebiyat Fakülteleri seçilmiştir. Celal Bayar, Ege, Yıldız, Kocaeli, Osmangazi ve Dumlupınar Üniversiteleri araştırmanın yapıldığı üniversitelerdir. Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü 3. sınıfında öğrenim gören öğrencilere çalışma kapsamında bir anket uygulanmıştır. örneklem seçilirken öğrencilerin yeni sınav sistemine göre yerleşmelerine ve belirlenen kimya konularını içine alan derslerin eğitimini almış olmalarına dikkat edilmiştir. Anket uygulanan 2 üniversitede (Yıldız, Ege) yer alan kimya bölümü 3. sınıf öğrencilerinin bir kısmı ÖYS sınavı ile yerleşen adaylardan oluşmaktadır. Bunun sebebi ise 1 yıl hazırlık sınıfı okumalarından kaynaklanmaktadır. Çalışma kapsamında üniversitelerin kimya bölümlerinde yer alan ve ilgili derslerin eğitimini veren öğretim üyelerine de açık uçlu bir sorudan oluşan bir anket uygulanmış ve cevaplar ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Öğrencilere uygulanan anketler istatistik olarak ANOVA yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Üniversite sınavı kapsamında yer almayan konulan içeren kimya derslerinde öğrencilerin temel bilgilerinin eksik oluşu sonucuna varılmıştır. Öğretim üyeleri de bu sonucu cevaplarında dile getirmişlerdir. Ayrıca atom, mol ve kimyasal hesaplamalar gibi temel kimya konularında ise öğrencilerin dersleri anlama düzeyleri yüksek değerlerdedir. Sonuçlar değerlendirilirken, öğrencilerin sosyo- ekonomik yapısı, okuduğu bölümün kaçıncı tercihi olduğu ve sınava kaçıncı girişinde kazandığı parametreleri de dikkate alınmıştır. ABSTRACT In this study.the effects of conversion of two-stepped university examination which was performed as ÖSS and ÖYS to one-stepped style on the education in chemistry department in Faculty of Science and Arts. The research include four parts in which consist of introduction, process, invensions and reviews by results and suggestions. The one-stepped examination was examined.nevertheless, the changes occured in university examination system and in the detalied program of examination were examined in this study. Chemistry subjects in the detalied program of examination were determined and then, compared with the chemistry subjects in the old examination system. According to the compared results, the effects of chemistry subjects or without them in the extent of university examination on the education were examined in chemistry department. Students in Science and Arts Faculty of universities were selected, such as Celal Bayar, Ege, Yıldız, Kocaeli, Osmangazi, and Dumlupınar Universities in this study. A inquiry was applied for the thirth class students of chemistry department educated in Faculty of Science and Arts. While the specimens were selected, students who must be placed according to new examination system and must have been taken lessons in which contain the certain chemistry subjects that were noticed in this study. A part of thirth class chemistry students who are conducted the inquiry in two universities (Yıldız and Ege University) consist of candidates who are placed by ÖYS examination. This is resulted from training of students in preperation class for one year. A inquiry which consists of an open-ended question is conducted to instructions who take part in chemistry department of universities and who train the related lessons and then the answers were evaluated seperately. The inquiries which were applied for the students that were evaluated by using ANOVA statisticly.As a result, it is infered that the students have inadequate basic information of chemistry lessons that include the subjects that are out of universty examination content.This result was expressed by intructions in their answers too. Also, the meaning levels of students are high values that were concluded for the basic chemistry subjects like atom, mole, and chemical calculations. The socio-economic structure of students, which choice the department are taking was, in which taking of examination they were successful were the considered parameters while evaluating/ the results. XII
Collections