Fen bilgisi öğretmen adaylarının temel fizik konularına ilişkin kavram yanılgıları ve nedenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Fizik dersi genellikle öğrenciler tarafından anlaşılması zor olan bir derstir. Bunun nedenlerinden birisi, öğrencilerin temel fizik konularındaki kavram yanılgılarıdır. Öğrencilerin konu içerisinde yer alan bir kavramı anlamaması veya yanlış anlaması (kavram yanılgısı), o konunun anlaşılmasını zorlaştırmaktadır. Fizik öğretiminde bu durum ile sıklıkla karşılaşılmaktadır. Öğrenciler de varolan kavram yanılgılarının nedenlerinden biri, öğreticilerin sahip oldukları kavram yanılgılarıdır. Öğrenciler geçmiş yaşantılarına ait yanılgılara sahip olabildikleri gibi, eğitim-öğretim döneminde yeni yanılgılar da kazanabilirler. Bu nedenle, kavram yanılgılarının oluşmaması ve var olan yanılgıların giderilmesi sürecinde en önemli görev öğreticilere düşmektedir. Bu araştırma, geleceğin öğreticileri olan fen bilgisi öğretmen adaylarının temel fizik konularına ilişkin kavram yanılgılarını ve bu kavram yanılgılarının nedenlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını saptamak için 26 sorudan oluşan kavram yanılgısı testi kullanılmış ve 339 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının kişisel bilgilerini ve fizik dersiyle ilgili görüş ve yaşantılarını saptayabilmek için ise anket formu geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Yapılan analiz sonuçları, fen bilgisi öğretmen adaylarının temel fizik konularında kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermektedir. Ayrıca, çalışmada söz konusu kavram yanılgılarının nedenleri saptanmaya çalışılmıştır. IX SUMMARY Physics is a lesson that is usually difficult to be understood by student. One of the reason of this, the students misconceptions about the subject of the physics. The students misconceptions or misunderstandings on subject of physics make physics difficult to be understood. It is faced with this situation at the physics education. One of the reason of students misconceptions are related to misconceptions the teachers have. The students have misunderstandings from their feature also they can get some new misconceptions from their education period. For that reason, the most important mission is related with teachers at the period on preventing of misconceptions and correting them. The man idea of this research is determining misconceptions of the candidate science teachers and their reasons at the physics. The test form on misconceptions includes 26 questions was used and 339 candidate science teachers filled these forms. In order to determine the identificational date of teachers also their ideas and experiences on physics lesson, poll forms has prepared and done. The results of the analysis indicates candidate sciense teachers has misconceptions at the main physics subjects. Also, the reasons of these misconceptions was tried to explain at the same research.
Collections