Alsancak limanı konteyner trafik analizinde matematiksel optimizasyon ve simülasyon yöntemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ALSANCAK LİMANININ KONTEYNER TRAFİK ANALİZİNDE MATEMATİKSEL OPTİMÎZASYON VE SİMÜLASYON YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI ÖZET Alsancak limanı, Türkiye'nin büyük limanlanndan biridir. Özellikle container kargo elleçlemede hizmet vermektedir. Son yıllarda, limanın fiziksel kapasitesini kullanmada bazı problemler ortaya çıkmıştır. Bunlar, düzensiz kargo akışından kaynaklanan yanaşma yeri ve depolama alanı gereksinimleridir. Bu sebeple, nhbm boyu ve depolama alanının büyüklüğüne ilişkin optimum kapasite problemlerinin çözümümde, matematiksel opömizasyon ve simülasyon yöntemleri kullanılmıştır. Bu çalışma, her iki yöntemden elde edilen sonuçların kıyaslanmasını amaçlamaktadır. Limanın yanaşma yerini belirlemek için kuyruk teorisi (bekleme hattı modellemesi), opömizasyon yöntemi olarak seçilmiştir. Aynı problem, kuyruk simülasyonuyla da çözülebilmektedir. Depolama alanı gereksinimleri, opömizasyon tekniği olarak envanter yöntemini ve Monte-Cario Simülasyonu uygulamak suretiyle saptanmaktadır. Sonuç olarak, matematiksel opömizasyon yöntemi ve simülasyon, nhtim ve depolama alanının kapasitelerini belirlemede kıyaslanmıştır. Anahtar Sözcükler: Konteyner Limanı, Alsancak Limanı, Opömizasyon, Simülasyon, Rıhtim ve Liman Depolama Alanı COMPARISON OF MATHEMATICAL OPTIMISATION METHOD AND SIMULATION IN TRAFFIC ANALYSIS OF ALSANCAK CONTAINER PORT ABSTRACT Alsancak Port, which especially serves for handling container cargo, is one of the major ports in Turkey. In recent years, some problems in using physical capacity of the port are have been experienced. These are the berth and storage area requirements for the irregular incoming and outgoing cargo flow. To this end, the mathematical optimisation technics and simulation are employed in solving optimum capacity problems related to berth lenght and size of storage area. This study aims to compare the results obtained from both methods. To determine the berth lenght of port, the queuing theory is chosen as optimisation method which is also solved by using queuing simulation. The storage area requirements are determined by applying the inventory method as an optimisation technics and Monte-Carlo simulation. Finally, the mathematical optimisation method and simulation are compared in determining the capacities of both the berth and storage area of ports. Key Words : Container Port, Alsancak Port, Optimisation, Simulation, Berth and Storage Area of Ports
Collections