Avrupa Birliği üyesi bazı ülkelerin fen bilgisi müfredatı ile ülkemizinkinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bir ülkenin her alanda kalkınıp ilerleyebilmesi o ülkenin sahip olduğu nitelikli insan gücüne bağlıdır. Nitelikli insan gücü nitelikli eğitim sonucu oluşur. Bilim ve teknolojideki ilerlemelere paralel olarak fen eğitimine verilen önem de artmaktadır. Fen eğitiminin temel amacı bilim insanı yetiştirmek değil, bireylere bilim okur yazarlığı kazandırmaktır. Bu yüzden örgün eğitim kurumlarında öğrencilere bilim okur yazarlığı ve bilime karşı sevgi ve ilgi kazandırabilmek için nitelikli öğretim programlarına ihtiyaç vardır. Örgün eğitim kurumların ilk ve en önemli basamaklarından biri olan ilköğretim okullarında uygulanan fen bilgisi müfredatının da kaliteli olması gerekir. Avrupa Birliği Üyesi Bazı Ülkelerin Fen Bilgisi Müfredatıyla Ülkemizinkinin Karşılaştırılması adlı tez çalışmamızdaki amaç, bazı AB ülkelerinde ve Türkiye'deki zorunlu eğitim süresinde yer alan fen konularını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları belirlemektir. Avrupa Birliğine adaylık sürecinde Türkiye'nin fen öğretiminde nerede olduğunu belirleyerek mevcut aksaklıkların giderilmesine yönelik katkı sağlamaktır. Araştırmada var olan bir durumu ortaya koyma amacı güdüldüğünden tarama modeli kullanılmış, evren ve örneklem tayinine gidilmemiştir, öğretim programları ve eğitim sistemiyle ilgili bilgiler literatür taramasıyla kütüphanelerden ve Internet ortamından elde edilen belgelerden sağlanmıştır. Bilgiler belge çözümleme (document analysis) yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışmamızın ilk bölümünde eğitim ve karşılaştırmalı eğitimle ilgili genel bilgiler verdik. Türk Eğitim Sistemini ve Türkiye'de ilköğretimi inceledik. Daha sonra bazı AB ülkelerinin eğitim sistemleri ve ilköğretimleri hakkında bilgiler verdik. Türkiye'de ilköğretim okullarındaki fen eğitimiyle ilgili genel bilgilerden sonra tezin esas kısmını oluşturan bölümde Türkiye ve bazı AB ülkelerinin ilköğretim okullarında uygulanan fen müfredatı, zorunlu eğitim süreleri, ders yılı süreleri, okutulan dersler, ders saatleri ve ders kitapları hakkında karşılaştırmalar yaptık. Çalışmamızın son bölümünde çalışmamızla ilgili öneri ve temennilerde bulunduk. iv ABSTRACT The development and improvement of a country in every field depends on the number of qualified people that country bear.Qualified human power forms as result of fine education. Importance given to science education has also been increasing in accordance with advancements in science and technology. The aim of science education is not to produce a scientist but to gain indivuduals science experience and knowledge.So in popular education instutions there is a neccessity to qualified education programmes to be able to gain students science data and experience, and a desire to science. Curriculum applied in science lessons in primary schools, one of the first an most important steps of popular education instutions, has to be of good quality, too. The aim in thesis study called `Avrupa Birliği Üyesi Bazı Ülkelerin Fen Bilgisi Müfredatıyla Ülkemizinkinin Karşılaştırılması` is to assign similarities and differences, comparing available science topics during the compulsory education process in some EU countries and Turkey and to contribute to dispelling of existing defects by fixing Turkey 's position in science education in the process of nomination to EU. In research as it is intended to come an available case, scanning type is used but not applied to group and universe definition. Data about the education programmes and systems is used -not applied to group and universe definition. Information about education system and education programmes is provided from libraries and Internet medium with literature scanning. Data is evaluated by document analysis method In the first section of our study we have given information about education and comperative education. We have examined Turkish Education System and primary school in Turkey. After that we have given knowledge about the education systems and their primary school of these countries. We have made comparasions about science curriculum, compulsory education period.teaching year.educated lessons, lesson hours.and lesson books. In the last part of our study we have given some advices and wishes.
Collections