İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinde çoklu zeka kuramına dayalı çevre eğitimi uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin, fen bilgisi dersinin madde döngüleri konularının başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına, geleneksel öğretim yöntemine kıyasla Çoklu Zeka Kuramının etkisini araştırmaktır. Aynı zamanda çevre eğitimi konularında Çoklu Zeka Kuramı uygulamalarının ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi müfredatı açısından uygulanabilirliğini belirlemektir. Bu çalışmanın amaca ulaşabilmesi için ön test- son test kontrol grubu modeli kullanıldı. Çalışma 2003- 2004 eğitim- öğretim yılının ikinci döneminde Manisa İli Gördes ilçesi M. Akif Ersoy İlköğretim Okulu 7A ( N = 30 ) sınıfı öğrencileri ile Yakaköy İlköğretim Okulu 7A ( N= 30 ) öğrencileri olmak üzere toplam 60 öğrenciye 2 hafta boyunca uygulanmıştır. Kontrol grubuna 3 ders saati, deney grubuna 5 ders saati boyunca eğitim verilmiştir. Deney grubuna araştırmacı tarafından, kontrol grubuna Yakaköy İlköğretim Okulu fen bilgisi öğretmeni tarafından eğitim verilmiştir. Birinci hafta ön testler, son hafta da son testler uygulanmıştır. Çalışmada öncelikle her iki gruptaki öğrencilerin ön bilgilerini tespit etmek için ön bilgi testi, madde döngüleri konusundaki bilgilerini tespit etmek için son test olarak başarı testi uygulanmıştır. Ayrıca öğrenilen bilgilerin kalıcılığını belirlemek için son testin yapılığı tarihten 1 ay sonra başarı testi her iki grup öğrencilerine tekrar uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler, bilgisayar SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Alt problemlerin değerlendirilmesinde t - testi, paired samples, anova, regresyon testleri kullanılmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. İstatiksel değerlendirmeler sonucunda, Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim etkinliklerinin öğrencilerin çevre eğitimindeki madde döngüleri konularındaki başarılarına, öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına katkı sağladığı görülmüştür. VI ABSTRACT The aim of this study is research the effects of Multiple Intelligence Theory on the success of matter circulation topics of the 7th grade students in science lesson in contrast to traditional teaching method. Also, the aim is to determine the feasibility of Multiple Intelligence Theory on environ mental topics on the point of 7th grade science schedule. In order to prouide success of this study, pretest final test control group model was used. The study was applied on the 7A grade students ( N= 30 ) in M. Akif Ersoy primary school in Gördes Manisa and 7A grade students in Yakaköy primary school total fifty, in the second term of 2003 -2004 season for three weeks. The control group was taught for 3 lessons and the experiment group was taught for 5 lessons. The experiment group was taught by the researcher and the control group was thought by the science teacher in Yakaköy primary school. First week pretest, final week final tests were applied. First of all throughout the study, in order to determine the preknowedge of the students of the students, preknowedge test was applied and in order to determine the knowledge of matter circulation success test was used as a final test.Besides, to determine the permanence of the knowledge, success test was applied again on both groups of students one month after the final test. As a result of the study, the outcome of the data occurred was evaluated using SPSS t- test.paired samples test was used to evaluate using problem. The results were evaluated on the level of 0,05 meaningfulness. In the light of statistic evaluations it was found out that the activities supported by Multiple Intelligence Theory assisted the success of matter circulation topics and the permanence of the knowledge they have learnt. VII
Collections