Yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak hazırlanan aktif öğretim yöntemlerinin akan elektrik konusunda öğrencilerin fen başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanan dersleryardımıyla ilköğretim 6. sınıf Fen Bilgisi Dersi ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesindeki?Akan Elektrik? konusunun öğrencilerin akademik başarısını ve tutumunu olumlu yönde etkileyipetkilemediği araştırılmıştır.Araştırmada:1. Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımına göre eğitim görenöğrencilerin fen başarıları ve fene olan tutumları karşılaştırılmıştır.2. Öğrencilerin cinsiyetlerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi incelenmiştir.Araştırmanın örnekleminin belirlenmesi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ileyapılmıştır. Kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yapılarak araştırmacının görev yaptığı Manisa ilmerkezinde bulunan Manisa Tarzanı Ahmet Bedevi ilköğretim okulu 6. sınıflarından 6-A ve 6-Bsınıfları çalışmamızın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmaya 6-A sınıfından 34, 6- Bsınıfından 34 öğrenci olmak üzere toplam 68 öğrenci katılmıştır. 6-A ve 6-B sınıflarındanrastlantısal olarak seçilen 6-A sınıfı kontrol, 6-B sınıfı deney grubudur.Çalışmada ? Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesinin ?Akan Elektrik? konusu elealınmıştır. Akan elektrik konusunda soyut kavramların çok fazla olmasından dolayı öğrencilerinöğrenmekte zorlandıkları bir konudur. Bu nedenle derslerin işlenmesinde işbirlikli öğretimyöntemi ve aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılmıştır. Dersler deneylerin yapılması vedeney sonuçlarının tartışılarak öğrencilerin bilgiyi kendilerinin yapılandırmaları süreçleriyleişlenmiştir.Uygulama öncesinde ve sonrasında ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik? ünitesinin ?AkanElektrik? konusunun hedef davranışları doğrultusunda araştırmacı tarafından oluşturulan bilgibaşarı testi deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilere ön test ve son test olarakuygulanmıştır. Akınoğlu (2001) tarafından oluşturulan tutum ölçeği de öğrencilerintutumlarındaki değişmenin ortaya çıkarılması için ön test ve son test olarak uygulanmıştır.Bu araştırmada elde edilen verilere dayanılarak ortaya konulan sonuçlar şunlardır:⢠Yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile geleneksel öğretim yaklaşımı arasında öğrencilerinakademik başarısı ve fene, fen bilgisi dersine olan tutumları açısından yapılandırmacıöğretim yaklaşımı lehine anlamlı bir farklılık vardır.⢠Yapılandırmacı öğretim yaklaşımına dayalı olarak hazırlanan derslerde öğrencilerincinsiyeti ile akademik başarı ve tutumlarında anlamlı bir farklılık vardır.Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmiştir. Yapılan araştırmanın bugünekadar yapılan araştırmalara katkı sağlamış olması ve bundan sonra yapılacak araştırmalara ışıktutması umulmaktadır.ANAHTAR KEL MELER: Aktif Öğrenme, Elektrik, Fen Öğretimi, Geleneksel ÖğretimYöntemi, Öğrenme, Tutum, Yapılandırmacı Yaklaşım. This study was designed to improve the academic success and attitude of the 6thgrade students of a primary school; in ?Flowing Electricity? subject of the ?Electricity Guiding ourLife? unit by considering constructivist way of teaching.In this research;1. The success in science and the attitude towards the science of students werecompared in relation with structural teaching approach and traditional teachingapproach.2. The affects of sexuality of the students to the academic success and attitude wereanalyzedThe sample of this study, determined by using purposeful sampling method, wascomposed of the students from 6-A and 6-B classeses out of 6th grade at Manisa TarzanıAhmet Bedevi Primary school in Manisa city center. There were 34 students from 6-A and 34students from 6-B in total 68 students. The 34 students selected randomly from 6-A were thecontrol group and 6-B `s students were the experiment group.?Flowing Electricity? subject of the ?Electricity Guiding our Life? unit was considered inthe study. In this subject, students have difficulties to understand many concepts. There fore,during the lessons, collaborative teaching methods and active learning method and techniqueswere used. The lessons were planned in the light of doing experiments and disscussing theresults of those experiments.Before and after the research, a knowledge-success test in relation to the subject of?Flowing Electricity? subject of the ?Electricity Guiding our Life? unit was applied both to theexperiment group and control group as first and last test. n addition, the attitude scale made byAkınoğlu (2001) was applied as the first and last test to measure the change in the attitudes ofstudents, too.The results according to the data of that research are shown below:There is a meaningful difference between constructivist teaching approach and-traditional teaching approach in favor of constructivist teaching approach whenstudents? academic success and their attitude towards science and science lectures areobserved.There is a slight difference in favor of constructivist teaching approach as students?-academic success and their attitudes and their sexuality are observed.With the results occurred, there some proposals were developed. It is believed that thisresearch will contribute to the other researches made before and it will light to the way forfurther researches.KEY WORDS: Active Learning, Electricity, Science Education, Traditional TeachingMethod, Learning, Attitude, Constructivist Teaching
Collections