Kavram karikatürlerinin ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi, insan ve çevre ünitesinde yer alan besin zinciri konusunda öğrenci başarısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde İnsan ve Çevre ünitesinde yer alan ?besin zinciri ve besin ağı? konularının grup çalışmasında kavram karikatürleri kullanımı ile öğretiminin salt grup çalışmasına göre öğrencilerin fen başarısına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel desen (Karasar, 2000) uyarınca gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2008?2009 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Manisa iline bağlı Ali Rıza Çevik İlköğretim Okulu'nda Öğrenim görmekte olan 39 öğrenci deney grubunda, 39 öğrenci kontrol grubunda olmak üzere toplam 78 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel bir çalışma olduğundan evren örneklem seçimine gidilmemiş, çalışma grubu kullanılmıştır. Deney grubunda araştırmacı tarafından hazırlanan kavram karikatürleri ve grup çalışması yöntemi, kontrol grubunda ise sadece grup çalışması yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın gerçekleştirilmesi için gerekli olan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Fen Bilgisi başarı testi ile elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde; Fen Bilgisi başarı testi için kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. İstatistiksel hesaplamalarda SPSS 11.00 istatistik paket programı kullanılmıştır. Kavram karikatürleri ile öğretim yapılan grupta, öğrencilerin kavram karikatürlerine ilişkin düşüncelerini öğrenmek için ise grup görüşmeleri yapılmıştır. Grup görüşmelerinden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlar şu şekildedir: Kavram karikatürleri ile öğretim öğrencilerin başarılarını arttırmada etkili olmuştur. Öğrenci görüşmelerinden elde edilen sonuçlar ise; öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığı, derse karşı daha yüksek motivasyon sağladıkları, ders içerisinde daha fazla söz hakkı alabildikleri, grup tartışmalar sayesinde düşüncelerini arkadaşlarına da aktarabildikleri, kavram karikatürleri sayesinde fen bilgisi derslerinin çok eğlenceli geçtiğini belirttikleri şeklindedir. The aim of the study was to examine the effects of concept cartoons in ?food chain and food web? subject of ?Human and Environment Unity? which is given in science lessons to the 7th grade student of elementary schools on the success of the students in the science lessons, to remove the students? misconceptions and compare these effects with group working.Semi-experimental study design with pre-test and post-test control groups was used in the study. Experimental phase of the study was carried out in the ?food chain and food web? subject of ?Human and Environment? unit. 39 students in experiment group and 39 students in control group, total 78 students chosen randomly from 7th grade students in Ali Rıza Çevik Elementary School in Manisa. The study was done in second educational season in 2008-2009. As the study was an experimental study, no sampling and population determining was made and only study group was used in the current study. Concept cartoons which prepared by investigator were used in experimental group with group working whereas only group working was used in control group at lesson time.The data required to inquire the problems in the study were achieved by the investigator using Success Test in Science which were developed bye investigator. Data were analyzed by using analysis of covariance (ANCOVA) for the Success Test for Science Lesson. These statistical calculations were made by using SPSS Statistic Software (version 11.0). To determine the opinions of students about concept cartoons was done with group interviews. The data were analyzed with descriptive analysis.The study revealed that: Concept cartoons are more efficient in elevating the students? success in Science Lesson. The data gathered from group interviews are, students? interests rise toward Science Lessons, students achieve high motivation toward the Science Lessons, could have been more active in lessons, could share their opinions with their friends thanks to group working and the lesson occurs more entertaining with concept cartoons.
Collections