Değişken yükler altında çalışan şanzıman grup millerinin hasar analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ağır yük kamyonlarına ait bir şanzıman grup milinin hasar analizi yapılmıştır. Hasara uğramış şanzıman grup milinin kırılma yüzeyi karakteristikleri malzemenin hasar tipi hakkında bilgi verebilmektedir. Hasara uğramış mil üzerinde yapılan incelemeler sonucu hasar analizi algoritması oluşturulmuştur. Değişken yükler altında yorulmaya bağlı gevrek kırılma tespiti yapılarak eşdeğer gerilme, eşdeğer yorulma gerilmesi ve kırılma analizleri gerçekleştirilmiştir. Hasarın çekirdeklendiği emniyetsiz kritik noktanın mil üzerinde bulunan yağlama deliklerinin olduğu sonlu elemanlar yöntemi ile analiz edilmiştir. Şanzıman grup mili üzerinde metalürjik - tasarımsal iyileştirmeler gerçekleştirilerek yorulmaya karşı daha mukavim bir yapı elde edilmiştir. In this study, failure analysis of the transmission input shaft for heavy duty trucks is made. Characteristics on fracture surface of damaged transmission input shaft can provide information on the damage type of material. As a result of the investigation on the damaged shaft, the algorithm has been created. Fatigue under variable loads connected to the brittle fracture was determined and the equivalent stress, equivalent fatigue stress and fracture analysis was performed. The unsafe critical point where nucleation of damage is grease nipples on shaft that were analyzed with finite element method. Metallurgical and constructions improvements on transmission input shaft are performing a structure improved resistance against fatigue was prepared.
Collections