2013 ilköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programının uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programının uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, Manisa ilinde görev yapmakta olan fen bilimleri öğretmenleri ve fen bilimleri dersine giren sınıf öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Bu araştırma, nicel ve ni¬tel verilerin bir arada kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından alan yazın incelenerek geliştirilen anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verileri betimlemek için analiz sonucunda elde edilen yüzde ve frekans değerleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğu, programın öğrencilerin fen okuryazarı bireyler olması için uygun, öğrencilerin fene karşı olumlu tutum geliştirmesini sağlayan ve günlük yaşamla bütünleşik bir program olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca, araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme stratejisinin temele alınmasını ve öğretmenlere daha özgür bir uygulama fırsatı sunmasını programın güçlü yönleri olarak görmektedirler. Bunun yanında programın zayıf yönleri olarak, araştırma-sorgulama yapılabilmesi için zamanın yetmediği, programdaki kazanımlar ve sözü geçen yöntemler hakkında yeterli bilgilendirme yapılmadığı yönünde görüş bildirmişlerdir. Öğretmenlerin programın uygulanmasında karşılaştıkları zorlukların programla ilgili, öğretmenlerle ilgili ve diğer sorunların çözümüne yönelik olarak hizmet içi eğitimlerin niteliğinin arttırılması, laboratuvar ve malzeme imkânlarının arttırılması, ders kitaplarının niteliğinin arttırılması, ders saatlerinin arttırılması ve merkezi sınavların azaltılması gerektiğini ifade etmektedirler. This study aims to identify problems faced in the application of 2013 Primary Schools (Primary and Secondary Schools) Science Course (3, 4, 5, 6, 7, 8. Grades) Curriculum and teachers' opinions related to solutions. In this respect, opinions of science teachers working in Manisa and classroom teachers teaching science lesson were gathered. This study is a descriptive research in which quantitative and qualitative data are used. As instruments, questionnaire and semi-structured interview form which were developed by the researchers were used. In order to describe the data, percentages and frequency values were used. Analysis of the results shows that most of the teachers think that the curriculum is suitable for students to be science literate, and enables students to develop positive attitudes towards science, and is an integrated program with daily life. That the curriculum is based on learning strategy based on research-inquiry, and provides teachers with a freer opportunity to practice are all defined as the strengths of the curriculum. That the time is not enough for making research, sufficient information about the goals and the methods in the curriculum is not given are all defined as the weakness of the curriculum. Teachers express that the quality of in-service training, laboratory and material facilities, quality of textbooks, teaching hours need to be improved and central examinations need to be reduced as the solutions to the problems they meet in implementing the curriculum.
Collections