Meslek yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencileri arasında sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve ilişkili faktörleri belirlemektir. Araştırma 2014-2015 akademik yılında Bartın Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiştir.Araştırma kesitsel tiptedir. Veriler öğrencilerden Tanıtıcı Özellikler Formu ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0 programı ile analiz edilmiştir. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli veriler t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli veriler Tek yönlü (One way) ANOVA testi ile karşılaştırılmıştır. ANOVA testi sonrasında farklılıkları belirlemek için, tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır.Araştırma 711 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin % 60,3'ü kadındır. Öğrencilerin SYBD ölçeğinden almış oldukları ortalama puan 122,201±20,412'dir. Ölçeğin alt maddelerinden en yüksek puanı `kendini gerçekleştirme` ve `sağlık sorumluluğu`, en düşük puanı ise; `egzersiz` ve `beslenme` maddelerinden aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının yaş, ekonomik durum, aile tipi anne eğitimi, doktora gitme sıklığı, Hepatit B aşısı olma durumu, ruh hali, düzenli egzersiz yapma ve sosyal aktivite ile ilişkili olduğu bulunmuştur (p<0,05). The purpose of the study is to determine healthy life style behaviours and related factors between students of vocational college. The study was carried out in the Bartın University for 2014-2015 academic year.The study design is cross-sectional. The data were collected from students using Descriptive Characteristics Form and Healthy Lifestyle Behaviors Scale. The data obtained were analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0. The quantitative data between two independent groups were compared by t-test and the quantitative data among more than two independent groups were compared by One Way ANOVA test. Following ANOVA test, Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine differences.The study was carried out on 711 students. % 60.3 of students were women. The mean score achieved by students from the Healthy Life Style Behaviour Scale was 122,201±20,412 It was found that the highest scores were obtained from `self actualisation` and `health responsibility` sub-groups while the lowest scores were obtained from the `exercise` and `nutrition` sub-groups of the scale. It was found that healthy life style behaviours of students were related to age, income level, family type, education status of mother, the frequency of inspection by doctor, Hepatitis B immunization, mood, exercising regularly and participating in social activities (p<0,05).
Collections