Honey & Mumford ve Mccarthy öğrenme stili modellerinin bulanık mantık tabanlı gerçekleştirimi ve performans analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenmenin hızlı, kolay ve en yüksek verimde olabilmesi için, bireylerinkişisel özelliklerine ve yeteneklerine en uygun öğrenme stilinin belirlenmesi çokönemlidir. Her bireyin farklı karakteristiksel özelliğinin ve yeteneğinin bulunduğudüşünüldüğünde, her birey için uygun olan öğrenme yöntemlerinin de farklıolabileceği görülebilmektedir. Öğrenmenin yaşam boyu olması ve hayattaki öneminedeniyle, her birey için en uygun öğrenme yönteminin belirlenmesi amacıyla çoksayıda çalışmalarda bulunulmuş, yöntemler geliştirilmiştir.Bu çalışmada mühendislik fakültesinde okuyan lisans öğrencileri ve öğretimelemanlarının en iyi öğrenme stilinin belirlenmesi için kural tabanlı bir bulanıkmantık çıkarsama sistemi geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında Honey&Mumford veMcCarthy olmak üzere iki farklı öğrenme stili ölçeği kullanılmıştır. Araştırma 60mühendislik fakültesi lisans öğrencisi ve 26 mühendislik fakültesi öğretim elemanıile gerçekleştirilmiştir. Verileri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve ÖğrenmeStili Tercih Anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama vestandart sapma değerleri hesaplanmış, normallik analizi ve t-testi yapılaraksunulmuştur. Araştırma kapsamındaki, Honey&Mumford öğrenme stili modelikullanılarak geliştirilen sistemde, mühendislik fakültesi öğrencileri ve öğretimelemanları Aktivist, Reflektör, Teorist ve Pragmatist olarak, McCarthy öğrenme stilimodeli kullanılarak geliştirilen sistemde, Yenilikçi, Analitik, Sağduyulu ve Dinamikolarak dört gruba ayrılmaktadır. Değerlendirme kriterleri olarak cinsiyet, yaş vebölüm seçilmiştir. Determining best convenient learning style in accordance with theindividual's capabilities and personalities is very important for learning rapidly,easly and in high quality. When it is thought that each individual has differentpersonality and ability, it can be recognized that each individual's best convenientlearning style will be different. Because of the importance of lifelong learning, manymethods and approaches have been developed to determine learning styles of theindividuals.In this study a rule based fuzzy logic inference system is developed todetermine best convenient learning styles of the academicians, graduate andundergraduate students in egineering faculty. During studies, two different learningstyle models namely Honey&Mumford and McCarthy are used in implementations.This study is carried out with a total number of 60 and 26 engineering facult studentsand academicians, respectively. The personal information form and Learning StylePreference Survey of Honey&Mumford and McCarthy are used to collect the datawhich are analyzed using the techniques of frequency, percentage, mean, standartdeviation, t-test and analysis of normality.While Honey&Mumford learning style classifies engineering faculty studentsand academicians as Activist, Reflector, Teorist and Pragmatist; McCarthy learningstyle classifies them as Innovative, Analitic, Common Sense and Dynamic. Gender,Age and academic degree are selected as the metrics for evaluation of the systemperformance.
Collections