Yeni işçilik örüntüleri bağlamında alışveriş merkezlerindeki kadın işçiler: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin konusu, alışveriş merkezlerinde çalışan kadınların kimlik olarak kendilerini nasıl tanımladıklarıdır. Bu konu, alışveriş merkezlerinde çalışan kadınların kendilerini işçi olarak görüp görmediği ve alışveriş merkezlerinde çalışmayan diğer işçi kadınları nasıl gördüğü çerçevesinde ele alınmıştır. Yeni mekanlar olarak alışveriş merkezlerin buralarda çalışan kadınların algı, düşünce ve davranışlarında yol açtığı değişimler de anlatılmıştır. Araştırmanın amacı, alışveriş merkezlerinde çalışan kadınların kimlik olarak kendilerini nasıl gördüklerinin (işçi olarak görüp görmediklerinin) saptanmasıdır. İstanbul'daki alışveriş merkezlerinde çalışan kadınlar üzerinden hareketle işçilik örüntülerinin mekanla bağlantılı (alışveriş merkezleri) olarak nasıl değiştiğinin açıklanması araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Araştırmanın alışveriş merkezlerinde çalışan kadın işçilere odaklanmasının nedeni, kadın işçilerin sergiledikleri yeni işçilik örüntülerinin net olarak görülebileceği yerlerin alışveriş merkezleri olduğunun düşünülmesidir. Bu yüzden aynı işi de yapsalar da alışveriş merkezleri dışındaki yerlerde çalışan kadın işçiler kapsam dışı bırakılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul'daki alışveriş merkezlerinde çalışan kadın işçiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul'un farklı yerlerinde birbirinden farklı özellikte (ilçe, semt ve otoyol üzerinde) seçilen dört alışveriş merkezi oluşturmaktadır. Bu alışveriş merkezleri; Capacity, Armonipark, Arenapark, 212 alışveriş merkezidir.Yukarıda da belirtilmiş olan birbirinden farklı dört alışveriş merkezinden olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinden olan kasti (kararsal) örnekleme tekniği ve kartopu örnekleme tekniği kullanılarak derinlemesine mülakat yapılmak üzere kadın işçiler seçilmiştir. Seçim ölçütünün özellikleri bu alışveriş merkezlerinden birinde çalışan olması ve kadın olmasıdır. Ayrıca araştırma öncesinde 18 yaş ve üstü kadınlarla görüşme yapılması planlanmış ama AVM sektöründe 16 yaşından itibaren ailesinin izni ile işçi çalıştırabildiği görülünce 18 yaş olan örneklem kriteri 16 yaşa indirilmiştir. Araştırma işçi kadınların davranış örüntülerine odaklandığı için bir yıldan daha az süredir alışveriş merkezinde çalışan kadınlar örneklemin dışında bırakılmıştır. Subject of this thesis is how women, working in shopping centers, identify themselves as identity. This subject is handed with scope of whether women working in shopping centers regard themselves as workwomen and how regard other women who don't work in shopping centers. It is also told that as new places, shopping centers and changes cause in women's, working in shopping centers, faceabouts, sense, thoughts and behaviours.Purpose of research is how women working in the shopping centers regard themselves as identity (whether regard themselves as worker). On women working in shopping centers in İstanbul, explain how change connection between workmanship patterns and places ( shopping centers) compose importance of research.Why research focuses on women working in the shopping centers is because it is thought workwomen show new workmanship patterns will see explicitly places compose of shopping centers. So even if they do same work, women working except from shopping centers are excluded.Universe of research composes of workwomen working in shopping centers in İstanbul. İmportance of research composes of four shopping centers different from each other in features and separate from each other(county, district, highway). These shopping centers are: Capacity, Armonipark, Arenapark, 212.Above, it is stated from four shopping centers different from each other exemplification techniques that are not based on possibiliy, deliberate(decisional) techniques and viburnum technique densely workwomen are selected for interview features of selection measurements are one of working in these shopping centers and women. Also, before research, it was planned to interview with 18 or older women but in Avm sector, from sixteen years of age upward when it is seen that they work by their family permission sample criterion of 18 years old is lowered to 16 years old. Research was left out of samples of women working in shopping centers because research focuses on workwomen behaviours patterns.
Collections