Duygusal zekâ ve iş tatmini ilişkisi: Bir kamu kurumu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, farklı demografik özelliklere sahip olan kamu çalışanlarının iş tatmini ve duygusal zekâ seviyelerini ölçmek ve demografik değişkenlerin bu iki unsuru ne kadar etkilediğini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Batı Karadeniz Bölgesi'nde bulunan bir kamu kurumunun 330 çalışanı oluşturmuştur. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği ve Minnesota İş Tatmini Ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada veriler anket yolu ile elde edilmiştir. Katılımcıların %90'ı ile yüz yüze görüşme yapılmış, diğer katılımcılara posta yolu ile ulaşılmıştır. Anket çalışmasından elde edilen verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre cinsiyet, medeni durum, kıdem, eğitim ve gelir durumu ile çalışanların duygusal zekâ seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Buna ek olarak cinsiyet, hizmet süresi ve hayatın büyük bölümünün geçirildiği bölgeye göre çalışanların iş tatmin düzeylerinin farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda duygusal zekâ boyutlarından iyimserlik boyutu ile içsel ve dışsal iş tatmini arasında pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca duyguların ifadesi alt boyutu ile içsel ve dışsal iş tatmini arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Duygusal Zekâ, İş Tatmini, Kamu Çalışanları. The purpose of this study is to measure the levels of job satisfaction and emotional intelligence of public employees with different demographic characteristics and to investigates how the demographic variables affect these two factors. The study was conducted with a sample of 330 public sector employees in the Black Sea Region. Demographic Information Form, Schutte Emotional Intelligence Scale and Minnesota Job Satisfaction Scale were used. A questionnare was used for data collection. Face-to-face interviews were conducted with 90% of the participants; the rest were reached via mail. Data analyses were conducted using SPSS 22.0 software. The emotional intelligence levels of the employees were significantly different between genders, marital statuses, service lengths and income and education levels. The job satisfaction levels, on the other hand, significantly differed only between genders, service lengths and the regions where most of the life spent. A positive correlation between optimisim dimension of emotional intelligence and intrinsic and extrinsic job satisfaction was observed. Also, there was no significant relationship between expression of emotions dimension of emotional intelligence and intrinsic and extrinsic job satisfaction. Key Words: Emotional Intelligence, Job Satisfaction, Civil Servants.
Collections