Araç kaskosu yaptırma algısı ve sigorta şirketi seçimini etkileyen faktörlerin tespiti: Düzce Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Düzce Üniversitesi'nde görevli akademik ve idari personelin araç kaskosu yaptırma algısı ve sigorta şirketi seçimine etki eden faktörler incelenmiştir. Akademik ve idari personelin tercihleri, demografik özelliklerin tercihler üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırma kapsamında 271 kişiden veri toplanmıştır. Veriler yüz yüze anket tekniğiyle elde edilmiştir. Katılımcıların kasko tercihlerinde etkili olan faktörleri ortaya çıkarmak için kullanılan ölçeğe; açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve veriler özetlenmiştir. Katılımcıların kasko tercihinde etkili olan faktörler; hizmet ve imkân, güven (güvenlik ihtiyacı), tercih ve güvence olmak üzere dört boyutta özetlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; araç sahiplerinin araç kaskosu yaptırma ve sigorta şirketi seçimini etkileyen dört faktör arasından, hizmet ve imkân faktörünün en yüksek puan ortalamasına sahip olduğu görülmektedir. Aynı şekilde tercih faktörünün de en düşük puan ortalamasına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, kasko tercihinde etkili olan faktörlerin, katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık göstermediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, kasko yaptırıp yaptırmama durumuna göre kaskoya karşı tutumlar arasında farklılık görülmemiştir. Bu bulgulardan hareketle, araştırma sonucunda kasko firmalarına yönelik önerilerde bulunulmuştur. In this study, the affecting factors making car insurence and the choice of insurance company of the academic and administrative staff in Düzce University, were examined. The effects of the preferences of the academic and administrative staff were investigated on demographic characteristics.Data were collected from 271 people involved in this study. Data were obtained by face to face survey technique. The scale used to reveal the factors that are effective on the participants' insurance preferences; explanatory factor analysis was applied and the data were summarized. Factors influencing participants' insurance preference; service and opportunity, confidence (security need), preference and assurance are summarized in four dimensions.According to the results of the study; It is observed that the owners of vehicles and the factors that have the highest score of service and facility factor have the highest average among the four factors affecting the choice of company and insurance company. Similarly, the factor of choice has the lowest mean score. In addition, it was found that the factors that are effective in insurance preference did not differ according to the demographic characteristics of the participants. Besides,there is no difference between the attitudes towards insurance and whether or not to have an insurance. Based on these findings, in result of the research, suggestions were made for the insurance companies.
Collections