Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Aytekin
dc.contributor.authorÇetinkaya, Bariş
dc.date.accessioned2021-05-07T08:38:00Z
dc.date.available2021-05-07T08:38:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597634
dc.description.abstractDavranışsal iktisat, psikoloji ve geleneksel iktisadın birleşim noktası olarak, tüketiciler ve diğer iktisadi ajanların karar verme süreçlerini inceleyen, klasik iktisadın rasyonel birey varsayımının aksine insanların sınırlı rasyonellik yeteneğine sahip olduğunu göz önünde bulunduran bir yaklaşımdır. Bu yönüyle davranışsal iktisat, iktisadın sadece sayısal yöntemlerle analiz yapmasının sakıncaları üzerinde durarak, psikoloji ve sosyolojinin de önemini belirtir. Bu yaklaşım tüketici teorisinde de psikolojik unsurların tüketici davranışları üzerindeki önemine dikkat çeker. Bu tez çalışmasının amacı davranışsal iktisat yaklaşımı çerçevesinde müziğin tüketici davranışları üzerindeki etkisini bir uygulama ile incelemektedir. Bu yönüyle tez, Türkiye'de henüz çok fazla çalışılmayan uygulamalı davranışsal iktisat alanına katkı yapmayı hedeflemektedir. Çalışmada ilk olarak davranışsal iktisadın tarihsel süreci, daha sonraki bölümde tüketici davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin neler olduğu incelenmiştir. Son bölümde ilgili literatüre değinilmiş ve klasik müzik, pop müzik ve müziğin olmadığı durumların bireyin tüketim kararını nasıl etkilendiği üzerine bir saha araştırmasına yer verilmiştir. Saha araştırmasından elde edilen veriler Kruskal Wallis Testi ile analiz edilmiştir. Test sonuçları matematiksel olarak, klasik müziğin seçilen tüm ürünlerde kişi başına düşen sipariş miktarını arttırdığını göstermektedir. Elde edilen bu sonuçların ilgili literatürle ile tutarlı olduğu gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Davranışsal İktisat, Tüketici Davranışları, Mağaza Atmosferi, Müzik, Kruskal Wallis Analizi
dc.description.abstractBehavioral economics is an approach that examines the decision-making processes of consumers and other economic agents as the junction of psychology and traditional economics, considering that people have limited rationality ability in contrast to the rational individual assumption of classical economics. In this respect, behavioral economics emphasizes the drawbacks of economics using only numerical methods and emphasizes the importance of psychology and sociology. This approach draws attention to the importance of psychological elements on consumer behavior in consumer theory. The aim of this thesis is to examine the effect of music on consumer behavior within the framework of behavioral economics approach with an application. This thesis aspect, have not yet been studied much in Turkey aims to contribute to the applied behavioral economics. In this study, firstly, the historical process of behavioral economics, in the following section, the internal and external factors affecting consumer behavior are examined. In the last section, the related literature is mentioned and a field research on classical music, pop music and how the absence of music affects the individual's consumption decision is given. The data obtained from the field research were analyzed by Kruskal Wallis Test. Mathematically, the test results show that classical music increases the amount of orders per person in all selected products. These results are consistent with the relevant literature.Key words: Behavioral Economics, Consumer Behavior, Store Atmosphere, Music, Kruskal Wallis Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDavranışsal iktisat üzerine bir uygulama: Müziğin tüketim üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeAn application on behavioral economics: The effect of music on consumption
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBehavioral economics
dc.subject.ytmBehavioral finance
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption pattern
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmStore athmosphere
dc.identifier.yokid10284341
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561083
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess