Diğer yarım dizisinde başörtülü kadın temsili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, çoğunlukla başörtülü kadın temsilleriyle temsil edilen dini simgeleringörünürlüğünün ve bu temsilin biçiminin son dönemde değişime uğradığı fikrinden yolaçıkmaktadır. Öznesi erkek olan egemen, geleneksel, dini ya da milli söylemlerin kadınıideolojik bir simge haline getirmesi, tezin genel tartışmasının çıkış noktasıdır. Bu aynızamanda, ataerkinin kendi kadın imgesini kurma ve yayma biçimi olarak dayorumlanabilir. Bu çalışma, en seküler olanından en dindar olanına kadar tüm ataerkilsöylemlerin çekirdeğinde kadına dayatılmış bir imgenin yattığını iddia etmektedir.Bunlar kadına biçilen roller kadar ona ayrılmış toplumsal konumlardır. Ataerkiaçısından bu roller ve konumlar her tür tartışmaya kapalıdır. Çalışma temeldebaşörtülü/başörtüsüz ikiliği üzerinden bu dayatmanın nasıl gerçekleştirildiğineodaklanmaktadır. Sözgelimi, kadınlara ideal bir imge dayatılırken, bunun onlar için endoğru ve dahası özgürleştirici olduğu savunulabilmekte, ancak bu özgürlüğün sınırlarıkuşkusuz yine ataerki tarafından çizilmektedir. Tez ayrıca, değişen ekonomik koşullarile sosyal yaşamın `başörtülü kadın` imgesini hem kamusal hem de özel alanda neşekilde etkilediğini de gözlemlemeyi amaçlamaktadır. Bu etkileri ve dönüşümleri takipetmek adına, televizyonda yayınlanan `Diğer Yarım` dizisi bir izlence olarakkullanılmış ve bu dönüşüm, bu dizi üzerinden anlamaya/anlatılmaya çalışılmıştır. viGündelik yaşama `ortak iyi` olarak zerk edilen kadınlık imgeleri dizideki temsillerlekarşılaştırılmıştır. Dizinin yorumlanmasında medya ve sosyoloji literatürü kullanılmış,yorumlama, karşılaştırma ve eleştiri için kadın hakları ve özgürlüğü perspektifindenhareket edilmiştir. `Diğer Yarım` dizisinden gösterilen somut örneklerle bu varsayımlarpekiştirilecektir. This thesis is based on the idea that the visibility of religious icons mostlyrepresented by head-scarfed woman representations and the form of this representationshas changed in recent years. It is the starting point of the general discussion of the thesisthat the dominant, traditional, religious or national discourses that their subject is man,make women an ideological symbol. This can also be interpreted as a form ofpatriarchy's founding and spreading its own image of woman. This study claims that inthe core of all patriarchal discourses, from the most secular ones to the most religiousones, lies an image imposed on woman. These are social positions devoted to woman as viimuch as the roles assigned to her. For patriarchy, these roles and positions are closed toall kinds of discussions. The study mainly focuses on how to implement this impositionthrough the head-scarfed/non-head-scarfed duality. For example, while an ideal imagecan be imposed on women, it can be argued that this is the most correct and moreemancipatory for them, but the limits of this freedom are undoubtedly drawn by thepatriarchy. The thesis also aims to observe how the changing economic conditions andsocial life affects the image of head-scarfed women both in public and private spheres.In order to follow these effects and transformations, `Diğer Yarım` series on televisionwas used as a syllabus and this transformation was tried to be understood/explainedthrough this series. Images of womanhood which are injected to everyday life as`common good` are compared with the representations in the series. The media andsociology literature were used in the interpretation of the series, and the perspective ofwomen's rights and freedoms is the departure point for interpretation, comparison andcriticism. These assumptions will be reinforced with concrete examples from the `DiğerYarım` series
Collections