John rogers searle`e göre toplumsal kurumların inşası
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana konusunu, sosyoloji biliminin önemli konularından birisi olan toplumsal kurumların nasıl oluşturulduğu, bir filozof olan John Rogers Searle'ün zihin felsefesi açısından incelemek oluşturacaktır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, Searle'ün zihin felsefesi ve toplumsal gerçeklik konusundaki eserleri ile sınırlandırılmıştır. İki bin yıldan uzun süredir çözülemeyen zihin-beden problemine yeni bir bakış açısı kazandıran Searle, biyolojik niteliksellik adını verdiği teorisiyle tek bir bireyden toplumsal kurumların inşasına kadar geçen süreçleri bütünlükçü bir bakış açısıyla ele almaktadır. Zihin felsefesi alanındaki en temel problemlerden birisi olan zihin-beden problemine, Searle hem geleneksel materyalistleri hem de düalistleri eleştirerek ve onların eksik yanlarını ortaya koyarak kendi teorisini oluşturmaktadır. Searle'ün ortaya koyduğu zihin felsefesinin merkezini de onun bilinç kavramına olan yaklaşımı oluşturmaktadır. Searle'e göre bilinç, beyindeki işlemlerin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır, bu da bilinci biyolojik bir görüngü haline getirmektedir. Searle, bilinci biyolojik bir görüngü olarak ele almasına rağmen onun bilinç tanımının en önemli özelliği bilincin öznel oluşu ve birinci şahıs ontolojisine sahip olmasıdır. Searle'e göre bu bireyi oluşturmaktadır. Searle'ün bilinç kavramının bir başka özelliği ise onun niteliksel olarak kendisini aşarak diğer bilinçlerle etkileşime girebilmesidir. Tek tek her bir bireyin bilincinin bir başka bireyin bilinciyle etkileşimi sayesinde de kolektif bir niyetlilik ile toplumsal kurumlar inşa edilmektedir. Searle, zihin felsefesi alanındaki ortaya koymuş olduğu bu yaklaşımla toplumsal yaşamı mikro düzeyden makro düzeye kadar bir bütün olarak ele almaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada toplumsal kurumlar konusuna, sosyolojik yaklaşımların yanı sıra bir filozof olan Searle'ün yaklaşımıyla yeni sorular ve yeni fikirler oluşturmak hedeflenmektedir. The main topic of this thesis will be formed, how to be formed as the social institution which is one of the significant issue of sociology science, for investigating John Rogers Searle who is a philosopher in terms of philosophy of mind. This study is a qualitative research which is qualified with the Searle's philosophy of mind and the studies of the topic of social reality. Searle, who gives a point of view to unsolved body – mind problem, discusses the passing procedures with the integrative perspective to theory which is given biological qualitative from private individual to the construction of social institutions. Searle constitutes his own theory criticizing both traditional materialists and dualists and presenting their inadequacies to one of the basic problems on the philosopy of mind which is body – mind problem. Searle's approach to the consept of consciousness forms the centre of the philosophy mind which is prsented by Searle. Consciousness, according to Searle, reveals itself via the consequence of progress in mind. This means that it reduces that a biological phenomenon. Although Searle tackles with the biological phenomenon for consciousness, the most important feature of the definition of consciousness is subective and holds to the first person ontology. According to Searle, it forms a person. A different feature of Searle's consciousness concept can interact with the other consciousness while getting over itself as a qualitative. Collective intentionally and social institutions are constructed by means of interaction every person to the other person's consciousness one by one. Searle, who reveals this approach in the mind of philosophy, deals with a social life from micro level to macro level entirely. In this context, it is aimed at the issue of social institutes, and forming new ideas and new problems within the Searle's approaches as a philosopher besides sociological approaches.
Collections