İşletmelerin sosyal medya pazarlamasına yönelik tutumları: Mobilya sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet teknolojilerinin ortaya çıkışı ve gelişimiyle birlikte bireyler ve işletmeler için yeni iletişim kanalları ortaya çıkmaya başlamıştır. Yeni iletişim kanalı olarak kullanılan internet teknolojileri çok yönlü iletişim kurma, paylaşımda bulunma ve kişiler arası etkileşim olanağı sunmaktadır. İnternet teknolojisi, birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünyada yaygın olarak kullanılan ve sürekli büyüyen iletişim ağıdır ve bu teknoloji sayesinde birçok alanda bilgilere daha kolay, ucuz, hızlı ve güvenli şekilde erişilebilmektedir.Hemen hemen her sektör için pazarlama faaliyetlerini yapabilme imkânı sunan sosyal medya, ürünlerin tanıtılması, hedef pazarlara sunumu, 7/24 iletişim kurabilme gibi fırsatlar da sunmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı Türkiye mobilya sektöründe mobilya üreticisi olan ve aynı zamanda perakende faaliyetlerini de kendi insiyatiflerinde yürüten mobilya üreticisi işletmelerin pazarlama süreçlerinde sosyal medya platformlarına katılım ve sosyal medya platformlarını kullanma durumlarının ve sosyal medya kullanımlarına ilişkin tutumlarının belirlenerek pazarlama literatürüne ve mobilya sektörüne katkıda bulunmaktır.Çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya kavramı, özellikleri, sosyal medya platformları konularında; ikinci bölümde de işletmelerde sosyal medya pazarlaması, işletmelerin faydalandığı sosyal medya platformları ve işletmelerin ilgili konulardan faydalanılarak elde ettiği kazanımlar konularında bilgiler sunulmaktadır. Araştırmanın son bölümünü oluşturan üçüncü bölüm, araştırmanın amacı çerçevesinde, evrenini, yöntemini, hipotezlerini önemi, varsayımlarını, sınırlılıklarını, bulgularını ve sonuçlarını kapsamaktadır. Çalışmanın evrenini, Türkiye pazarında mobilya üretimi yapan ve aynı zamanda perakende faaliyetlerini kendi insiyatiflerinde yürüten 983 işletmenin yöneticileri oluşturmaktadır. Veriler, işletmelerdeki yöneticiler ve işletme sahipleriyle yüz yüze anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada 24 değişkenli ölçekten faydalanılmıştır. Faktör analizi sonucunda sosyal medya pazarlamasına yönelik üç boyut ortaya çıkmıştır. Veriler Kruskal Wallis, Ki-Kare, Mann-Whitney U testleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan işletmelerin yüzde86'sının sosyal medya pazarlama faaliyetinde bulundukları; ve ayrıca araştırmaya katılan işletmelerin sosyal medya hesaplarında güncellemeleri ve içerikleri paylaşan kişiye göre ve pazarlama amaçlı olarak sosyal medyayı haftalık kullanım sürelerine göre sosyal medya pazarlamasına bakışları açısından farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Mobilya Sektörü, Sosyal Medya Pazarlaması, Sosyal Medya Platformları, Nicel Araştırma Witht heemergence and development of Internet technologies, new channels of communication have started to emerge for indivi duals and businesses. Internet technologies, which areused as new communication channels, provide multidimensional communication, sharing and interpersonal interaction. Internet technology is a widely used and ever-growing communication network in the world where many computer systems are interconnected, and thanks to this technology, information in many fields is easier, cheaper, faster and safer.It offers many opportunities to promote Social media products or services that offer marketing opportunities for almost every sector. Whether the companies in the furniture sector saw these opportunities constitute the problem of this research. In this context, the aim of this study is to reveal the status of Social media marketing and the perspectives of businesses that have both production and retail sales in the furniture sector. In the first part of the study, general definitions and characteristics of Social media are included. In the second part of the study, it is explained how Social media is used as a marketing tool by enterprises. The last part of the study is the research department. This section is the section that contains the purpose, importance, assumptions, limitations, universe, method, hypotheses, findings and results of the research. The universe of the study, both engaged in manufacturing, which constitutes over 983 businesses in the retail sector in Turkey. The data were collected by face to face survey method. In this study, a Scale with 24 variables was formed. In the Factor analysis, three dimensions of Social media marketing perspective emerged. During the analysis of the data, Chi-Square, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests were used. According to the results of the research, it was determined that 86% of the enterprises were engaged in Social media marketing activities. In addition, the Social media accounts of the companies participating in the research and up dates according to the person whos hared the content and Social media for marketing purposes in terms of the irweekly use of Social media marketing in terms of the irviews were found.Key Words: Furniture Industry, Social Media Marketing, Social Media, Quantitative Research
Collections