Yeni kamu hizmeti üzerine bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; modern yönetim düşüncesi sonrasında gelişen geleneksel kamu yönetimi yaklaşımından başlamak üzere, yönetim düşüncesinde meydana gelen değişimlere tarihsel olarak sırasıyla değinilmektedir. Bu değişimlerin hizmet sunum yöntemlerinde ne gibi dönüşümlere yol açtığı ele alınmaktadır. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yönetim düşüncesinden başlayarak, yeni kamu yönetimi düşünce yapısına kadar yönetim anlayışlarının özellikleri ve bu akımlara getirilen eleştiriler ele alınmaktadır. İkinci bölümde kamu hizmeti kavramının tanımları, zaman içinde hizmet kavramının kapsamında meydana gelen değişimler ve hizmet sunum yöntemlerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise; yeni kamu hizmeti kavramının kapsamı, bu kavramın getirdiği yenilikler ve Türkiye'de hizmet anlayışında yaşanan değişimler ele alınmaktadır. Özel olarak da ağız ve diş sağlığı merkezleri incelenmiştir. Bir alan çalışması olarak da Ankara ve Düzce illerindeki birer ağız ve diş sağlığı merkezinde alan çalışması gerçekleştirilmiştir.Tezin alan çalışmasına yönelik kısmında derinliğine görüşmeler gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler olasılıksal olmayan örnekleme çeşitlerinden amaçlı örneklemeye uygun olarak analiz edilmiştir. Tezin temel sorunsalı; kamu hizmetlerinin sunuluş yöntemlerinde meydana gelen değişimlerin gerektiği gibi uygulanıp uygulanamadığının tespiti yönündedir. Bu tezin sonucu ise uygulamada çeşitli aksaklıklar ve eksiklikler olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Kamu Hizmeti, Yeni Kamu Hizmeti, Hizmet Kalitesi In this study; Starting from the traditional approach of public administration developed after the modern management thought, the changes in the management thought are mentioned historically respectively. What changes these changes lead to in service delivery methods are discussed. The thesis consists of three parts. In the first chapter, the characteristics of management approaches and the criticisms brought to these trends starting from management thought to new public administration thinking structure are discussed. In the second part, definitions of public service concept, changes in scope of service concept in time and service delivery methods are mentioned. In the third part; The scope of the new concept of public service, innovations and changes in the service concept in Turkey brought this concept are discussed. In particular, oral and dental health centers were examined. As a field study, a field study was conducted in one oral and dental health center in Ankara and Düzce.In-depth interviews were conducted in the field study and the obtained data were analyzed in accordance with purposeful sampling of non-probabilistic sampling types. The main problematic of the thesis; and whether the changes in the methods of delivery of public services are properly implemented. The result of this thesis shows that there are various problems and deficiencies in practice. Key Words: Public Service, New Public Service, Quality of Service
Collections