Sosyal girişimciliğe ve sosyal girişimcilere yönelik bilinirlik ve farkındalık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya her alanda önlenemez bir hızla büyümeye ve gelişmeye devam ederken karşı karşıya kalınan ve çözüm bulunması gereken problemlerin sayısı da giderek artmaktadır. Bu problemlerin farkına varılıp probleme yönelik çözüm ve/veya çözüm kümeleri geliştirilerek sosyal dönüşümler yaratma sürecinin en yeni, aynı zamanda güçlü aktörlerinden biri de sosyal girişimciliktir. Türkiye özeli incelendiğinde sosyal girişimcilik kavramı üzerine yayın ve araştırmaların sınırlı sayıda yer aldığı görülmektedir. Sosyal girişimciliğin bilinirliği ve farkındalığı kapsamında girişimcilik dersi almış üniversite öğrencileri üzerinde yürütülen ilgili yüksek lisans çalışmasının Türkiye'de konunun tanınması ve gelecek yönlü araştırmalara katkıda bulunması açılarından akademiye ve sosyal girişim faaliyetlerine katkıda bulunacağı ve çalışmanın bu açılardan önemli olduğu düşünülmektedir.Bu çalışma, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde (BAİBÜ) öğrenimlerine devam etmekte olan ve girişimcilik dersi almış ve/veya araştırma verisi toplanırken hali hazırda almakta olan ve araştırmaya gönüllülük çerçevesinde katılmayı kabul eden, ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarında kayıtlı öğrencilerin sosyal girişimcilik kavramının bilinirliği ve farkındalığı temelinde sosyal girişimci ve sosyal girişimcilik konularındaki algılarının ortaya konularak literatüre ve sosyal girişimcilik uygulamalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmış, nicel veriler 374 anket, nitel veriler de 9 kişilik bir odak grup görüşmesi ile elde edilmiştir. Örneklem seçiminde tesadüfî olmayan örnekleme yönteminden yargısal (amaçlı) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için betimsel analiz tekniği, nicel verilerin analizi için ise SPSS 22.0 programı, güvenirlilik, normallik testlerinin yanı sıra Tek yönlü Analysis of Variance (Anova) ve T-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal girişimciliğe ve sosyal girişimcilere yönelik bilinirlik ve farkındalık düzeyinin düşük seviyelerde olduğu tespit edilmiştir. As the world continues to grow and develop at an unpredictable pace in every field, the number of problems facing and which need to be solved is increasing. Social entrepreneurship is one of the newest and strongest actors in the process of creating social transformations by recognizing these problems and developing solutions and / or solution clusters for the problem. In Turkey, there is a limited number of publications, academic paper and researches on the concept of social entrepreneurship. This thesis carried out on university students who have taken entrepreneurship courses within the scope of knowledge and awareness of social entrepreneurship and social entrpreneur. This study is important in terms of contributing to future research, academia and practices of social entrepreneurship.This study aims to contribute to the literature and social entrepreneurship practices by revealing their perceptions about social entrepreneurship and social entrepreneurship on the basis of awareness and awareness of the concept of social entrepreneurship. The aim of this study is to determine the level of knowledge and awareness of social entrepreneurship and social entrepreneur. Qualitative and quantitative methods were used together in this research. The quantitative data were collected through 374 questionnaires and qualitative data were collected through a focus group interview. Descriptive analysis technique was used for the analysis of the qualitative data and SPSS 22.0, reliability, normality, Anova and T-test were used for quantitative data. The result of this research it was found that the level of knowledge and awareness towards social entrepreneurship and social entrepreneur were at low levels.
Collections