Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Soner
dc.contributor.authorBal Köyönü, Mina
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:38Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597430
dc.description.abstractTürkiye'de, pek çok ülkede olduğu gibi dil eğitimi erken yaşta başlatılmakta ancak istenilen başarı elde edilememektedir. Bu durumun temelinde kalıtsal, çevresel veya sosyoekonomik etkenler yatabileceği gibi kaygı, dil öğrenmeye ilişkin tutumlar gibi psikolojik etkenler de bulunabilmektedir. Bu araştırmada, ders başarısı üzerinde etkili olduğu düşünülen İngilizce dersine yönelik tutumlar incelenmiştir.Bu araştırma Kandıra ilçesindeki ilköğretim okullarının 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarından 895 öğrenciyi kapsamaktadır. Öğrencilerin derse yönelik tutumları ile ders başarıları arasındaki ilişkiyi gözlemleyen bu çalışmada, kesitsel araştırma deseni kullanılmış ve veriler anketler aracılığıyla elde edilmiştir.Araştırma bulguları, 8. sınıf öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının, başarılarını; diğer sınıf düzeylerindeki öğrencilere göre daha fazla etkilediğini göstermektedir. Diğer sınıf düzeylerine göre 4. sınıf öğrencileri daha olumlu tutumlara sahip olmalarına rağmen, 4. sınıf öğrencilerinin tutumları ders başarılarını en az seviyede etkilediği görülmüştür. Cinsiyet bazında karşılaştırıldığında, kız öğrenciler daha olumlu tutumlara sahiptir ve ders başarısı açısından tutumlar kız öğrencilerde daha etkilidir.
dc.description.abstractAs it is implemented in many countries, in Turkey, language education is started at early ages in Turkey but cannot achieve expected success. On the basis of this failure, as there could lie hereditary, peripheral or socio-economic determinants; there could be psychologic determinants like anxiety, and attitudes toward learning language. In this study, students? attitudes toward learning English, which are considered to be effective on academic success, is investigated.This research includes 895 students from 4th to 8th grades of four primary schools in Kandıra. In the research, which observes the relationship between students? attitudes toward English lesson and their academic success in this lesson, cross-sectional research design is used and data is collected through questionnaires.Findings of this study indicates that attitudes of 8th grade students affect their academic success more than the other grades. Although, among other grades, 4th grade students have the most positive attittudes toward English lessons, it is found out that their attitudes affect their academic success at the lowest degree. When compared with the boys, girls have more positive attitudes and their attitudes are more effective in terms of academic success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ile ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kandıra ilçesi örneği
dc.title.alternativeInvestigating the relationship between primary school students attitudes toward English lessons and their academic success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid433298
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322221
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess