İlköğretim öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ile ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kandıra ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de, pek çok ülkede olduğu gibi dil eğitimi erken yaşta başlatılmakta ancak istenilen başarı elde edilememektedir. Bu durumun temelinde kalıtsal, çevresel veya sosyoekonomik etkenler yatabileceği gibi kaygı, dil öğrenmeye ilişkin tutumlar gibi psikolojik etkenler de bulunabilmektedir. Bu araştırmada, ders başarısı üzerinde etkili olduğu düşünülen İngilizce dersine yönelik tutumlar incelenmiştir.Bu araştırma Kandıra ilçesindeki ilköğretim okullarının 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarından 895 öğrenciyi kapsamaktadır. Öğrencilerin derse yönelik tutumları ile ders başarıları arasındaki ilişkiyi gözlemleyen bu çalışmada, kesitsel araştırma deseni kullanılmış ve veriler anketler aracılığıyla elde edilmiştir.Araştırma bulguları, 8. sınıf öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının, başarılarını; diğer sınıf düzeylerindeki öğrencilere göre daha fazla etkilediğini göstermektedir. Diğer sınıf düzeylerine göre 4. sınıf öğrencileri daha olumlu tutumlara sahip olmalarına rağmen, 4. sınıf öğrencilerinin tutumları ders başarılarını en az seviyede etkilediği görülmüştür. Cinsiyet bazında karşılaştırıldığında, kız öğrenciler daha olumlu tutumlara sahiptir ve ders başarısı açısından tutumlar kız öğrencilerde daha etkilidir. As it is implemented in many countries, in Turkey, language education is started at early ages in Turkey but cannot achieve expected success. On the basis of this failure, as there could lie hereditary, peripheral or socio-economic determinants; there could be psychologic determinants like anxiety, and attitudes toward learning language. In this study, students? attitudes toward learning English, which are considered to be effective on academic success, is investigated.This research includes 895 students from 4th to 8th grades of four primary schools in Kandıra. In the research, which observes the relationship between students? attitudes toward English lesson and their academic success in this lesson, cross-sectional research design is used and data is collected through questionnaires.Findings of this study indicates that attitudes of 8th grade students affect their academic success more than the other grades. Although, among other grades, 4th grade students have the most positive attittudes toward English lessons, it is found out that their attitudes affect their academic success at the lowest degree. When compared with the boys, girls have more positive attitudes and their attitudes are more effective in terms of academic success.
Collections