Öz düzenlemeli öğrenmenin okuduğunu anlamaya tutuma ve üst bilişsel düşünmeye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öz düzenlemeli öğrenmenin; öğrencilerin okuduğunu anlama, Türkçe dersine yönelik tutum ve üst bilişsel düşünme becerileri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışma 2011-2012 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören Zonguldak Merkez Köksal Toptan İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışmada bir sınıf deney grubu, diğer sınıf kontrol grubu olarak belirlenmiş; dersler, deney grubundaki öğrencilerle öz düzenlemeli işlenirken, kontrol grubundaki öğrencilerle MEB öğretim programı kılavuzunda belirtildiği şekilde işlenmiştir. Çalışma toplam 8 hafta sürmüştür. Çalışmada yarı deneysel modellerden ?eşitlenmemiş kontrol gruplu ön test son test modeli? ile nitel araştırma yöntemlerinden ?odak grup görüşme yöntemi? kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi, Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği, üst bilişsel düşünme becerileri ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda nicel verilere dayanılarak, öz düzenlemeli öğrenmenin, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerinde, MEB öğretim programında belirtildiği şekilde işlenişine kıyasla daha etkili olduğu; tutum ve üst bilişsel düşünme becerileri üzerinde ise etkili olmadığı; nitel verilere dayanılarak da deney grubu öğrencilerinin, öz düzenlemeli öğrenme sürecini (öngörü ? performans denetimi ? öz yansıtma) günlük hayatta kullanmalarına ilişkin, uygulama sonrasında farklılık olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to put forward the effect of self regulated learning upon students? reading comprehension, attitudes towards Turkish Course and metacognitive thinking skills. For this purpose, the study was carried out with the 5th grade students studying in the 2011-2012 fall term in Zonguldak Merkez Köksal Toptan Elementary School. In the study one class was designated as the experimental group and the other class as the control group. While a self regulated learning method was used for students studying in the experimental group, a traditional method was performed for students in the control group. The study lasted for 8 weeks totally. In the study, within context of quasi-experimental methods, ``nonequivalent control groups pretest-posttest method?? and within qualitative research methods, ``focus group interview method?? were used. An achievement test, an attitude scale relating to the Turkish Course, a metacognitive thinking skills scale and an interview form were used as data collection instruments. At the end of the study, relying on the quantitative data, it was identified that self regulated learning is more effective on students? reading comprehension skills than the way set in the teaching program of the Ministry of Education, however not effective on attitudes and metacognitive thinking skills, and by relying on qualitative data, it was identified that there are differences in the experimental group after practice relating to the usage of self regulated learning process in daily life.
Collections