Zihinsel risk alma ve fen ve teknoloji dersine ilişkin tutumun bilişsel gelişim düzeylerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 4.- 8. sınıf düzeyi öğrencilerinin düşünme düzeylerini Piaget'in bilişsel gelişim basamaklarına uygun olarak geliştirilen etkinlikler yardımıyla belirlemek ve bilişsel gelişim düzeyleri ile öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarını ve bilişsel gelişim düzeyleri ile fen ve teknoloji dersi risk alma davranışlarını karşılaştırmalı olarak incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak'ın Ereğli ilçesinde özel bir dershaneye devam etmekte olan İlköğretim 4-8. sınıf 50'si kız, 50'si erkek olmak üzere toplam 100 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada tarama ve klinik yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın genel amacına uygun olarak, öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen ?Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği?, zihinsel risk alma davranışlarının belirlenmesi için zihinsel risk alma ölçeği, ayrıca öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerinin belirlemeye yönelik gözlem formu kullanılmıştır. Bu araştırmada veriler; t-testi, ki-kare analizi, verilerin güvenirlik ve hata düzeyini azaltmak için iki yönlü varyans analizleri kullanılmıştır. Bütün analizlerde, örneklem büyüklüğünün 100 olmasından dolayı anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir.Araştırmanın sonucuna göre, çalışmaya katılan ilköğretim 4-8. sınıflarda öğrenim gören 100 öğrencinin %16'sının somut, %24'ünün soyut, %60'ının ise geçiş döneminde oldukları saptanmıştır. Öğrencilerinin bilişsel gelişim düzeylerine göre risk alma düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerine göre fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the level of thinking of primary 4 ? 8 level students with the help of activities developed in accordance with Piaget?s stages of cognitive development and to study the levels of cognitive development and students' attitudes towards science and technology courses and the levels of cognitive development and students' risk taking behaviors of science and technology courses comparatively.The study group consists of 100 students of 50 girls and 50 boys in a private course in Zonguldak Eregli in primary 4 ? 8 level. Scanning and clinical methods were used in the research. In accordance with the overall purpose of the study, ?Scale on Attitudes Towards Science and Technology? developed by Nuhoglu (2008), mental risk taking scale to determine the mental risk taking attitudes and the observation form to determine students' levels of cognitive development are used in the research to determine students' attitudes towards science and technology courses. T-test, chi-square and two-way analysis of variance to reduce the level of error and for data security are used in this research. In all analyses, the significance level was regarded as 0,05 because the sampling size was 100.According to results of the study, 16% of the students of 100 primary 4 ? 8 level are concrete, 24% of them are abstract, 60% of them were found to be in a transition period. It has been concluded that there is no significant difference between the levels of risk taking according to their level of cognitive development. In addition, according to their level of cognitive development of students' attitudes towards science and technology courses were not differing significantly.
Collections