Süreç temelli yazma modellerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, süreç temelli yazma modellerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmaya uygun olarak öntest ve sontest kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak ilindeki üç ilkokulda öğrenim gören 81 dördüncü sınıf öğrencisidir.Araştırmada, birinci deney grubu 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli ve ikinci deney grubu 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli'ne göre ders planları uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise Türkçe Öğretim Programı'na göre yazma çalışmaları yapılmıştır. Uygulamalar 11 hafta boyunca ikişer ders saatinde araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine araştırmanın başında ve sonunda Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; birinci deney (4+1 PYDM) grubundaki öğrencilerin yazılı anlatım sontest puanı ile kontrol grubundaki öğrencilerin yazılı anlatım sontest puanı ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. İkinci deney (6+1 AYDM) grubundaki öğrencilerin yazılı anlatım sontest puanı ile kontrol grubundaki öğrencilerin sontest puanı ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Birinci deney (4+1 PYDM) grubundaki öğrencilerin yazılı anlatım sontest puanı ile ikinci deney (6+1 AYDM) grubundaki öğrencilerin sontest puanı ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Grupların yaratıcı yazma becerileri sontest ortalamaları karşılaştırıldığında 4+1 Planlı Yazma Değerlendirme Modeli'ne göre düzenlenen yazma çalışmalarının öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini olumlu yönde geliştirici bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. İkinci deney grubundaki öğrencilerin yaratıcı yazma sontest puanı ile kontrol grubundaki öğrencilerin sontest puanı ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: 4+1 Planlı Yazma ve Değerlendirme Modeli, 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli, Yazılı Anlatım, Yaratıcı Yazma. In this study, the effect of processed writing models at the 4th level of primary school students on their writing and creative writing. Pre-test and finalt-test control grouped quasi experimental model has been used related to the Project. The experimental group consisted of 81 students from three primary schools in the province of Zonguldak.Of the study, the lessons have been planned in one experimental group according to 4+1 Planned Writing and Evaluation Model and the second group according to 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model. In checking group writing practices have been carried out according to Turkish Teaching Programme. The applications were completed by the researcher in two classes for two weeks. The data was collected from the students in experimental and checking groups by applying the Measurement of Creative Writing Criteria. As a result of the research; In the first experiment, definite difference has been discovered between the scores of the students (4+1 PWEM) and the scores of the students in the checking group (6+1 AWEM) in the final written exam. There was not much difference between the scores of the students (4+1 PWEM) and the scores of the students in the second group (6+1 AWEM) in the final written exam. When creative writing skills of the groups were compared, the written exercises organized according to the 4+1 Planned Writing Evaluation Model were fruitful. When the creative writing of the students in the second experimental group was studied, great difference was discovered.Keywords: 4+1 Planned Writing and Evaluation Model,6+1 Analytic Writing and Evaluation Model, Written Expression, Creative Writing.
Collections