Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine karşı olan görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli Alaplı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı üç ilkokulda görev yapmakta olan ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 10 sınıf öğretmeninin konu ile ilgili görüşlerini kapsamakta, bunun yanında Zonguldak İli Alaplı ve Ereğli İlçelerinde görev yapmakta olan 200 sınıf öğretmeni ile Bülent Ecevit Üniversitesinde halen eğitim görmekte olan 195 sınıf öğretmeni adayına uygulanan anket sonuçlarını içermektedir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yönteminin beraber kullanıldığı yöntem olan karma yöntem kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen odak grup görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında ise Antonak ve Larivee (1995) tarafından geliştirilen, Kırcaali-İftar tarafından Türkçeye uyarlanan `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizi sonucunda sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine karşı olan görüşleri arasında her hangi farka rastlanmamıştır. Nitel verilerin analizi sonucunda ise; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimini gerekli gördüğü, bunun yanında kaynaştırma eğitiminin günümüzdeki uygulamalarına karşı olumsuz görüşleri olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma Eğitimi, Sınıf Öğretmenleri, Karma Yöntem, Sınıf Öğretmeni Adaylar. The aim of this study is to determine the attitudes of primary school teachers and pre-service primary school teachers towards inclusive education. This study includes the views of ten primary school teachers who have inclusive students. These ten teachers work in three different schools related to Provincial Directorate for National Education Alaplı, Zonguldak. Besides, this study includes survey results which have been taken to 200 primary school teachers who are working in Ereğli and Alaplı, Zonguldak and 195 pre-service primary school teachers who are study at Bülent Ecevit University. In the study, integrated method, a method in which quantitative and quantitative methods are used, is used. A focus group interviews from that is developed by the research is used to get qualitative data. And in the quantitative part of the research ` Scale Of Views related with Inclusion` is used. This scale is developed by Antonak and Larivve (1995). And it is adapted in Turkish by Kırcaali-İftar.The quantitative analysis results showed that there are no differences between the attitudes of primary school teachers towards inclusive education. Besides, attitudes towards inclusive education depends Professional experience. The qualitative analysis results showed that inclusive education is reccessory according to primary school teachers. And it is decided that primary school teachers have negative attitudes towards recent applications.
Collections