Yabancı dil öğretiminde öz düzenlemeli Jigsaw IV tekniğinin üniversite öğrencilerinin başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde `Öz Düzenlemeli Öğrenme` yönteminin ve işbirliğine dayalı öğrenme tekniklerinden biri olan `Jigsaw IV (Ayrılıp Birleşme IV)` tekniğinin, öğrencilerin yeni bir dil bilgisi (grammar) yapısını öğrenme becerileri ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırma 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde, Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nun iki farklı İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim gören toplam 40 öğrenci üzerinde, İngilizce dil bilgisi dersi kapsamında, 5 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup atanmış; dersler, deney grubundaki öğrencilerle `Öz Düzenlemeli Jigsaw IV` tekniğiyle işlenirken, kontrol grubunda geleneksel yöntemle işlenmiştir. Araştırmada `denk olmayan kontrol gruplu öntest-sontest modeli` kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi, İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği çalışmanın başında öntest, çalışma sonunda ise sontest olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, `Öz Düzenlemeli Jigsaw IV` tekniğinin öğrencilerin başarıları üzerinde geleneksel yönteme göre anlamlı derecede olumlu yönde etkili olduğu, tutumları üzerinde ise anlamlı bir farka sahip olmadığı saptanmıştır. Deney grubu öğrencilerinin öz düzenleme becerilerini bağımsız çalışmalarında da kullandıkları belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Öz Düzenlemeli Öğrenme, ĠĢbirliğine Dayalı Öğrenme, Jigsaw IV, Akademik BaĢarı, Tutum The aim of this research is to put forward the effect of both `Self Regulated Learning` method and one of the cooperative learning techniques, `Jigsaw IV` technique, upon students' learning a new grammar structure and their attitudes towards the English Course. For this purpose, the research was carried out with 40 students studying in two different prep classes at Bülent Ecevit University Foreign Languages College in the spring term of 2011-2012 academic year. In the research, two different groups were assigned as the experimental group and the control group. During the courses, while a `Self Regulated Jigsaw IV` technique was used for the students studying in the experimental group, a traditional method was performed for the students in the control group. In the research, `non-equivalent control groups pretest-posttest model` was used. An achievement test, an attitude scale towards the English Course and an interview form were used as data collection tools. The achievement test and attitude scale were applied as pre-test at the beginning of the study and post-test at the end of the study. At the end of the study, it has been found out that `Self Regulated Jigsaw IV` technique is significantly and positively more effective on students' achievements than traditional method; however, it is not significantly effective on their attitudes. It has been found out that the students use self regulation skills in their autonomous studies, too.Keywords: Self Regulated Learning, Cooperative Learning, Jigsaw IV, Academic Achievement, Attitude.
Collections