Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime ağı oluşturma yönteminin öğrencilerin yazma becerisi ve motivasyonuna etkisi: Mısır örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancılara Türkçe öğretiminde dört temel beceriden biri olan yazma eğitimi, hem öğretmenler hem de öğrenciler için zorlu bir süreçtir. Bu durumun birçok sebebi bulunmaktadır. Özellikle yazma aşamasında beynin fonksiyonlarının yeterli miktarda kullanılamaması ve tek boyutlu düşünme yazma becerisinde başarıyı düşüren sebeplerin başında gelir. Ayrıca öğrencilerin yazmaktan korkmaları, yazmak için motivasyonlarının düşük olması da yazma becerisinde başarıyı olumsuz etkiler. Bu çalışmada, yazma öncesi kullanılabilecek yöntemlerden biri olan kelime ağı oluşturma yönteminin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerin yazma becerisi akademik başarısına ve motivasyonlarına olumlu bir etki yapıp yapmadığı incelenmiştir. Öncelikle geniş bir alan olan yabancılara Türkçe öğretiminin önemi, tarihi ve Türkçe öğretim merkezleri hakkında bilgi verilmiştir. Mısır'da Türkçe öğretimine ayrıca değinilmiş, burada faaliyet gösteren Türkçe öğretim merkezleri ve üniversitelerdeki Türkoloji bölümleri anlatılmıştır.Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma eğitimi ve karşılaşılan sorunlar incelendikten sonra `kelime ağı oluşturma` yöntemi yurt içi ve yurt dışında yapılan çalışmalardan hareketle tanıtılmıştır. Yunus Emre Enstitüsü Kahire Türk Kültür Merkezinde B2 seviyesindeki yirmi yedi öğrenciye altı haftalık deneysel uygulama yapılmıştır. Uygulama süresinde deney grubuna kelime ağı oluşturma yöntemiyle kompozisyonlar yazdırılmış, yöntemin yazma becerisi akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi ortaya çıkarılmıştır. Ön test ve son test kompozisyon puanlarının istatistiksel olarak karşılaştırılması sonucu deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir. Böylece kelime ağı oluşturma yönteminin, yazma becerisini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Deneysel uygulama sonucunda deney grubundan elde edilen öğrenci görüşleri analiz edilerek kelime ağı oluşturma yöntemiyle kompozisyon yazmanın öğrencilerin motivasyonlarını ne yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır. Öğrenci görüşlerinden ulamlar oluşturulmuş, ardından frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistikleri kullanılarak öğrenci görüşleri yorumlanmıştır. Elde edilen sonuca göre kelime ağı oluşturma yöntemi, yazma becerisi akademik başarısını artırmış, ayrıca genel olarak öğrencilerin motivasyonlarını olumlu etkilemiş ve yazma sürecinde kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlamıştır. Writing training which is one of the four basic skills in teaching Turkish to foreigners is a challenge for both teachers and students. There are many causes of this condition. Especially in the writing process, of the brain's functions can not be used in sufficient quantities and one-dimensional thinking is the main reason for reducing the success in writing skill. In addition, students' fear of writing and their low motivation for writing negatively affect the success in writing skill.In this study, it has been examined that weather clustering which is one of the methods that can be used in prewriting makes positive contributions to the academic success and motivation of writing skill of the individuals who learn Turkish as a foreign language. First, the information about the history and the importance of teaching Turkish to foriegners which is a wide range and Turkish language teaching centers has been given. Teaching Turkish in Egytp has also been mentioned, and Turkish teaching centers and Turkish Langauage Departments in the universities have been described.After analyzing teaching of writing in Teaching Turkish to Foreigners and problems, clustering has been introduced with the help of the work done at home and abroad. A 6-week experimental application to 27 students in B2 level was applied in The Institute of Yunus Emre Turkish Cultural Center in Cairo. In the application process, the experimental group was made to write a composition using clustering and its effects on the academic success and motivation of writing skill have been found out. As a result of comparing statistically the pre-test and post-test composition points, a significant difference in favor of the experimental groups has been obtained. It was concluded that clustering has affected the writing skill positively.By analyzing the students' opinions obtained from the experimental group after the experimental application, it was revealed that writing a composition using clustering has affected the students' motivation in what way. Categories was made from the students' views, then the students' views have been interpreted using the frequency and descriptive statistics. According to the result, clustering has increased the students' academic success of writing skill, and it also has possitive affect on the students' motivation in writing and has made the students to feel more comfortable in the writing process.
Collections