Bireysel değerlerin kariyer değerleri üzerindeki etkisi: Kadın üniversite öğrencileri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bireysel değerlerin kariyer değerleri üzerindeki etkisinin kadın üniversite öğrencileri üzerinde incelenmesidir. Çalışmada kolayda örneklem yöntemiyle yedi üniversiteden yüzer öğrenci seçilerek yedi yüz kadın öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmada üç tür genelleyici istatistiksel yöntemden yararlanılmıştır. Bireysel Değerler Ölçeği (BDÖ) ve Kariyer Değerler Ölçeği (KDÖ) puanlarının demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA), BDÖ ve KDÖ puanları arasındaki ilişkinin kuvvetini ve yönünü tespit etmek amacıyla Korelasyon Analizi uygulanmıştır. BDÖ ve KDÖ'nün demografik özellikler arasındaki neden-sonuç ilişkisini tespit etmek amacıyla Basit Doğrusal Regresyon analizi yapılmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre, bireysel değerlerin alt boyuları ile kariyer değerlerinin alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır. Kariyer planlaması yaparken, bireysel değerlerin dikkate alınarak yol çizilmesi öğrencilere, ailelere ve eğitimcilere önerilebilir. The aim of this study is to investigate the effect of individual values on career values on female university students. In the study, surveys were applied on one hundred female students chosen from each of the seven universities by easy access sampling which makes seven hundred students in total. In the study, three inferential statistics methods were employed. One-way ANOVA was conducted in order to determine whether the scores of Individual Values Scale (IVS) and Career Values Scale (CVS) differ significantly according to demographic qualities. Corrolation Analysis was conducted in order to find out the strength and direction of the relationship between IVS and CVS scores. Simple Linear Regression was conducted to discover the cause-effect relationship between IVS and CVS scores and demographic qualities.The results of the study indicate that there is a statistically significant relationship between the sub-dimentsions of Individual Values and the sub-dimensions of Career Values. Students, families and education specialists can be recommended to take individual values into consideration during the process of career planning.
Collections