Türkçe kuralsız (Devrik) cümle yapısının graf teori ile gösterilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Graf teori günümüzde birçok alanda kullanılmaya başlanmıştır. Ülkemizde eğitim-öğretimde kullanılması yeni yeni gündeme gelmektedir. Eğitim-öğretimde teknik olarak görsel materyallerin ön planda oluşu ve çoklu zekâ kuramının göz önüne alınması sebepleriyle graf teori önem taşımaktadır. Bu çalışmada da Türkçe dilbilgisi konularından olan kuralsız (devrik) cümleler graf teori ile gösterilmeye çalışılmıştır.Çalışmaya dilin ne olduğunun açıklanması ile başlanmış, daha sonra dünya üzerindeki dillere değinilerek Türkçenin tarihsel gelişimi ve dil ailesi ile Türkçenin temel özellikleri ve söz dizimi hakkında bilgi verilmiştir. Sonrasında Türkçe öğretimi üzerinde durularak, materyal geliştirmenin ve disiplinler arasının önemi vurgulanıp, Türkçenin matematiksel yapısı üzerinde durulmuş, graf teori hakkında bilgi verilmiştir.Alan taraması yapıldıktan sonra graf çizimlerine geçilmiştir. Kuralsız (devrik) cümleler; özneyle biten kuralsız (devrik) cümle, nesneyle biten kuralsız (devrik) cümle, dolaylı tümleç ile biten kuralsız (devrik) cümle ve zarf tümleci ile biten kuralsız (devrik) cümle olmak üzere dört başlık altında toplanmıştır. Bütünü kapsayan her bir grafın oluşumunda görev alan alt grafların çizimi yapılmış ve her tanımlanmış grafın okuması gerçekleştirilmiştir. Çalışmamız nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş bir çalışmadır. The theory of graph is now being used in many areas. In our country, it has come up recently in education. In teaching and learning, visual materials are technically in the forefront and owing to the theory of multiple intelligences are taking into consideration, the graph theory become essential.Inverted sentences, which are one of the topics of Turkish grammar, has been tried to Show by the Graph theory. In this work, it is started with the explanation of what the language is. It is tried to give information about the historical development of Turkish language and language family with the basic properties of Turkish language. Then it is given information about the theory of graph with the emphasis on teaching, the mathematical structure of Turkish and is highlighted the importance of interdisciplinary education.Field secanning is performed and started to draw graphs. Inverted sentences are reviewed under four topics, inverted sentence ends with subject; inverted sentence ends with object; inverted sentences ends with indirect object and inverted sentence ends with adverbial clause. Sub graphs are drown with graph, which are covering the whole in the formation of each graphs and it is verified to read each identified graph. It is a work which is realized by using qualitative searching.
Collections